پیشنهاد سردبیر

رئیس سابق شاباک در اظهارنظری از حق فلسطینیان برای مبارزه با کسانی خبر داد که سرزمینشان را مورد چپاول قرار داده‌اند.

رئیس سابق شاباک: من به‌جای فلسطینی‌ها بودم با تمام قوا می‌جنگیدم

«عامی ایالون» رئیس سابق شاباک رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام که که اگر فلسطینی بود به نبردی بدون مرز ضد کسانی که بر سرزمینش چنگ انداخته‌اند، روی می‌آورد.

وی در گفت وگویی که رسانه صهیونیستی «معاریو» بخش هایی از آنرا منتشر کرده، گفن: آنها فلسطینی‌ها سرزمینشان را از دست داده اند، بنابر این هنگامی که مردم از من می پرسند که اگر یک فلسطینی بودی چکار می کردی؟ می‌گویم که اگر فردی بیاید و سرزمین من یعنی اسرائیل را بدزد، بدون محدودیت با او می‌جنگم.

ایالون تاکید کرد: ما می‌اندیشیم که اگر برای آنها راه های معیشت و غذا برای کودکانشان فراهم کنیم، مشکل حل می شود در حالی که آنها آماده کشتن و کشته شدن هستند نه برای غذا بلکه آنها از پایان اشغالگران و استقلال سخن می گویند.

وی که در فاصله سال های ۱۹۹۶ تا۲۰۰۰ ریاست شاباک را برعهده داشته است، افزود: آنها( فلسطینی ها) آنچه را که ما پیشنهاد می کنیم، نمی خواهند فقط تشکیل یک کشور فلسطینی برایشان مهم است.«زئیو ژابوتنسکی» که در سال ۱۹۲۳ میلادی کتاب «دیوار آهنین» را نوشت همان چیزی را می گوید که حرف های من نیز است. او می گوید که نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم، سرزمینشان به یغما رفته و با ما می جنگند.

ایالون گفت: جنبش فتح در اواخر دهه هشتاد پس از انتفاضه نخست سنگ در سال ۱۹۸۷ به این برداشت رسید که باید راه مذاکره و دیپلماسی را در پیش بگیرد اما حماس با آن موافقت نکرد و خطاب به آنها گفت: رفقا، یهودیان به شما دروغ می گویند وعده دولتی به شما می دهند که هرگز به شما نمی دهند و دلیل آن هم شهرک سازی آنهاست.

اظهارنظر ایالون بحث و جدل زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده است و کاربران به شکل گسترده به آن پرداختند.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشتند: سران اشغالگر به این باور رسیده اند که مقاومت علیه اشغالگری راه دست یابی حقوق فلسطینیان است و آنها کسانی که با آنها می جنگند را مورد احترام قرار می دهند.

برخی دیگر این اظهارات با فوق العاده مهم دانستند زیرا از نگاه آنها از زبان فرد عادی مطرح نشده بلکه از زبان فردی است که رئیس شاباک و فردی امنیتی است که شناخت زیادی از ملت فلسطین دارد.

برخی دیگر هم بیان کردند که اسرائیلی خود می دانند که ظالم هستند اما برایشان مهم نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.