۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 862082

ویژه ‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان اعلام شد.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر اعلام شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و معرفتی از سوی این معاونت را برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) در شب‌های نوزدهم، بیست‌و یکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان اعلام کرد. این برنامه‌ها در شب‌های قدر از ساعت 20:30 در صحن پیامبر اعظم(ص) برگذار خواهد شد.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر اعلام شد

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد توضیح می‌دهد: یک‌شنبه 20 فروردین ماه همزمان با شب نوزدهم ماه خدا و مصادف با اولین شب از شب‌های قدر مراسم از ساعت 20:30 با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر، مداحی و مناجات‌خوانی توسط مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) آقایان برادران واعظی، عارف و ذاکری شروع شده و در ادامه نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی به سخنرانی پرداخته و آیین قرآن به سر گرفتن انجام می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: آیین احیای شب بیست‌ویکم ماه آمرزش، دومین شب قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) سه‌شنبه 22 فروردین ماه با تلاوت آیات روح‌بخش قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه‌سرایی در وصف شهادت مظلومانه مولای متقیان علی(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) آقایان اسلامی‌فر و سروری آغاز می‌شود. سخنرانی و آیین قرآن به سر گرفتن توسط حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی، روحانی خطیب و کارشناس دینی از دیگر برنامه‌های این شب خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار می‌کند: آیین احیای شب بیست و سوم ماه استغفار و سومین شب از شب‌های قدر نیز پنج‌شنبه 24 فروردین ماه با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر و نیایش و روضه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) آقایان میرداماد و ملائکه شروع می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام عالی، کارشناس مذهبی به ایراد سخنرانی و انجام مراسم احیا می‌پردازد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ویژه برنامه‎های مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خراسان رضوی، الکوثر، شبکه بین المللی امام رضا(ع)، درگاه اینترنتی رضوی تی وی و رادیو زیارت، جوان، پیام و معارف پخش خواهد شد.

خبرنگار: مریم احمدی شیروان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.