مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: ۱۲۰ لکه صنعتی درسطح کشور شناسایی شده که در صورت اخذ مجوز و مصوبه هیئت دولت، می توان این لکه ها را به شهرکهای صنعتی غیردولتی تبدیل کرد.

معاون وزیر صمت: ۱۲۰ لکه صنعتی در کشور شناسایی شده است/ احداث شهرک صنعتی اسلامشهر در انتظار معرفی زمین

به گزارش قدس انلاین، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حاشیه بازدید از مراکز صنعتی و تولیدی شهرستان اسلامشهر  اظهار کرد: در سطح کشور ۱۲۰ لکه صنعتی شناسایی شده که در آنها واحدهای صنعتی وجود دارند، ولی به عنوان شهرک صنعتی نیستند و ما برای ساماندهی آنها پیش نویس طرحی را در هیئت دولت داده‌ و در انتظار تصویب آن هستیم.

رسولیان افزود: واحدهای صنعتی مستقر در لکه های صنعتی مجوز فعالیت دارند، ولی در کنار آنها، واحدها، لکه ها و محدوده های صنعتی شکل گرفته و به لکه صنعتی تبدیل شده اند، که در صورت اخذ مجوز و مصوبه هیئت دولت می توان این لکه ها را به شهرکهای صنعتی غیردولتی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اهداف و دستاوردهای سفر چند ساعته به شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: در این سفر از نزدیک از وضعیت و موقعیت لکه های صنعتی شکل گرفته در شهرستان اسلامشهر بازدید و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، تاکید کرد: در شهرستان اسلامشهر بیش از ۳۵ هزار واحد تولیدی صنعتی فعال وجود دارند که بسیار مهم و به اندازه چندین استان کشور است و از طرفی در اسلامشهر شهرک صنعتی نداریم در حالی که از قبل مجوزهایی از دولت برای ایجاد شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی اخذ شده اما به دلیل اینکه زمین مناسبی برای این کار نبوده، تاکنون انجام نشده است.

وی با اشاره به مصوبات این سفر تصریح کرد: برای احداث شهرک صنعتی اسلامشهر ۷ زمین و لکه پیشنهاد شده که مقرر شد کمیته ای با مدیریت فرماندار شهرستان اسلامشهر تشکیل و بهترین زمین انتخاب و به ما معرفی کنند تا مقدمات احداث شهرک صنعتی را فراهم کنیم، برای احداث شهرک صنعتی اسلامشهر منتظر معرفی زمین هستیم.

۴ لکه صنعتی اسلامشهر فاقد مصوبه است

معاون وزیر صمت گفت: یکی از مباحث امروز لکه های صنعتی اسلامشهر بود که از ۹ لکه صنعتی در این شهرستان ۵ لکه مصوبه دولت را دارند و ۴ لکه فاقد مصوبه است و برای لکه هایی که مصوبه دولت را دارند مقرر شده هر چه زودتر تعیین تکلیف و محدوده هایشان مشخص شوند که با معرفی اعضای هیئت موسس و هیات امنای آن‌ها از سوی فرمانداری ما هم کار اجرایی، شناسایی واحد ها و صدور مجوزهای لازم را آغاز خواهیم کرد.

وی در رابطه با لکه های صنعتی غیرمصوب هم افزود: برای تعیین تکلیف لکه‌های صنعتی فاقد مجوز دولت، پیش‌نویس طرحی را به هیئت دولت برده ایم که در صورت تصویب و با مجوز شورای برنامه‌ریزی استان می توانیم لکه های صنعتی جدید را هم به آنها اضافه کنیم.

رسولیان با اشاره به احداث شهرک صنعتی جدید در اسلامشهر، اذعان کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی در منطقه آپرین زمین در اختیار دارند و مالکیت بخشی از آن متعلق به منابع طبیعی است، ما درخواست کرده‌ایم تا این اراضی به ما واگذار و یا با ما مشارکت شود تا به صورت مشارکتی شهرک صنعتی، لجستیکی در کنار بندر خشک آپرین در این منطقه احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به اهمیت و ضرورت تعیین تکلیف وضعیت شهرک صنفی خدماتی چهاردانگه، خاطرنشان کرد: در راستای مصوبه دولت و با انتخاب و معرفی هیئت امنا توسط شهرستان، مراحل صدور مجوز شهرک صنعتی خصوصی و غیردولتی را صادر خواهیم کرد تا به صورت رسمی این منطقه به عنوان شهرک صنعتی مصوب غیردولتی شناخته شود.

معاون وزیر صمت: ۱۲۰ لکه صنعتی در کشور شناسایی شده است/ احداث شهرک صنعتی اسلامشهر در انتظار معرفی زمین

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران ری شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی هم در خصوص سفر معاون وزیر صمت به شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: از ۳۸ لکه صنعتی مصوب در استان تهران ۵ لکه در شهرستان اسلامشهر هستند که علی رغم مصوبات دولت هنوز مجوزهای لازم را اخذ نکرده و صاحبان صنایع واحدهای مستقر در این لکه ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که پیگیر تعیین تکلیف سریعتر وضعیت آنها هستیم.

شریفیان افزود: شهرک صنعتی دولتی مصوب شهرستان اسلامشهر در سال ۱۳۸۶ به تصویب دولت وقت رسیده و در دولت سیزدهم هم تاکنون دو بار رئیس جمهور پیگیری کرده‌اند، به دنبال این هستیم که با همکاری وزارت راه و شهرسازی از زمین های تحت اختیار راه‌آهن، شهرک صنعتی و لجستیکی مصوب دولتی با همکاری بین صمت و راه آهن به صورت مشترک احداث شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ساماندهی نقطه ها و لکه های صنعتی شهرستان اسلامشهر را یکی از نیازهای ضروری منطقه در حوزه صنعت و اقتصاد اعلام و خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم از طریق مسئولان دستگاه‌های ذیربط پیگیر رفع مشکلات صنعتگران منطقه هستیم  که با رفع مشکلات آنها، در سالی که بنام سال مهارتورم و رشد تولید از سوی مقام معظم  رهبری نامگذاری شده، می توانیم شاهد رونق تولید و اقتصاد و اشتغال زایی جوانان منطقه باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.