انتخابات

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 865106

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تشریح مصوبات شورای آموزش پزشکی درباره وضعیت کشیک دستیاران پزشکی گفت: کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی در مراکز آموزشی ممنوع شد.

کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد

محسن عباسی افزود: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در آخرین نشست خود موضوع ساماندهی کشیک‌ها را برای دستیاران پزشکی مصوب کرد.

وی گفت: موضوع ایجاد شرایط بهتر برای دستیاران پزشکی از موضوعاتی است که چندین سال است در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی پیگیری می‌شود و سعی شده در بندهای متعدد در شورا مطرح و مصوب شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در همین زمینه مصوب شد که دستیاران پزشکی دو شیفت پشت سر هم نمی‌توانند داشته باشند. حداکثر تعداد کشیک‌ها نیز مشخص شده است و میزان ساعاتی که بعد از روز کشیک باید در بیمارستان حضور داشته باشند. این مصوبات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: ضمن اینکه با توجه به جدول افزایش حق الزحمه دستیاران پزشکی که برای سال ۱۴۰۲ ارایه شده، سعی شده است که شرایط معیشتی دستیاران بهبود پیدا کند.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: مجموعه قوانینی درباره ارتقای وضعیت رفاهی دستیاران پزشکی موجود است که هیچ گاه به صورت یک جا به امضا وزیر نرسیده است و از همین رو به صورت بخش بندی شده در شورای تخصصی به تصویب می‌رسد و پس از آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که برخی از رشته‌ها دارای سختی متفاوتی هستند و برای این موضوع باید راهکاری اندیشیده شود. از سویی نمی‌توان بین رشته‌ها تفاوت قایل شد و یا آموزش رشته‌ای که سخت‌تر است را با کشیک کمتر ادامه داد، بنابراین نیاز به یک برنامه ریزی برای حل این مسئله داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.