«الکافی» مستندی به کارگردانی مسعود طاهری است که در ایران و عراق جلوی دوربین رفته است.

«الکافی» شیخ کلینی سوژه ساخت مستند شد / فیلمبرداری در ایران و عراق

مسعود طاهری؛ مستندساز درباره کار جدید خود گفت: ‌هم‌اکنون مستند «الکافی» را با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جلوی دوربین برده‌ام. در این کار که لوکیشن‌های آن ایران و عراق است پرتره‌ای از کتاب الکافی را به تصویر می‌کشیم.

وی افزود: علیرغم برخی تصورات، مولف کتاب الکافی، شیخ کلینی نیست بلکه وی گردآورنده احادیث آن طی بیست سال است. در این کتاب تک‌نگاری‌ها، اصولی از مکتب شیعی نقل می‌شود. این قبیل موضوعات از جمله مباحث مطرح شده در این مستند است. 

این مستندساز ادامه داد: در مستند «هانری کربن» با موضوع الکافی‌ آشنا و جذب آن شدم. در ادامه طرحم را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیشنهاد دادم و خوشبختانه با موافقت آن مرکز مواجه شد. فیلمبرداری فیلم در شهرهای؛ قم، ری، بغداد، کوفه، و…. انجام می‌شود. مستند «الکافی» بیشتر جنبه روایی دارد و در آن استناددهی و ارجاعات علمی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

طاهری در انتها درباره مخاطبان هدف مستند «الکافی» بیان کرد: این فیلم مخاطب خاص ندارد بلکه برای عموم ساخته شده است. شکل روایت نیز به گونه‌ای است که همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در این کار تنها به یک وجه از موضوع نظر نشده بلکه دریچه‌های مختلف را مورد نظر قرار داده‌ام.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.