مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از احتمال جاری شدن سیل در بخشهایی از استان خبر داد و گفت: نکته مهم کاهش محسوس دما از عصر امروز است که تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت.

هشدار جاری شدن سیل و کاهش محسوس دما در خراسان رضوی 

محسن نجات در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: با توجه به هشدار نارنجی صادر شده از سوی هواشناسی استان، تشدید و افزایش حجم بارشهای رگباری توام با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و ایجاد رواناب و سیلاب در مناطق مستعد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: بیشترین حجم بارش را برای شهرستانهای قوچان، درگز، کلات نادر، نیشابور، فیروزه، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، فریمان، ریوش و همچنین ارتفاعات هزارمسجد و بینالود پیش بینی میکنیم و احتمال جاری شدن سیل در نیمه شمالی و برخی مناطق مرکزی استان بیشتر از سایر مناطق است. 

وی با بیان اینکه امروز در جنوب استان میزان بارشها بیشتر خواهد بود، تاکید کرد: نکته مهم در این خصوص کاهش محسوس دما از عصر امروز است که تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت و طی این مدت حداکثر دمای روزانه بین 10 تا 12 درجه و در شب نیز بین 8 تا 10 درجه سلسیوس پیش بینی میشود که باعث خواهد شد شزایط کاملا متفاوتی نسبت به هفته های گذشته داشته باشیم.

نجات گفت: با توجه به هشدار واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران کشور، وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت وجود دارد که از کشاورزان و مردم عزیز خواهش میکنیم نسبت به ثابت کردن سازه ها اقدام کنند.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارت در محصولات کشاورزی و باغی و نیز تنظیم دمای گلخانه ها دامداری ها و مرغداریها دیگر توصیه هایی بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بر آنها تاکید کرد.

گفتنی است؛ از دقایقی قبل بارشهای رگباری همراه با تگرگ در مناطقی از مشهد آغاز شده است.

خبرنگار: معصومه مومنیان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.