رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با شهاب بن طارق آل سعید معاون نخست وزیر در امور دفاع عمان بر همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، جنگ‌های نوین و تجهیزات نظامی تأکید و اعلام کرد ایران آمادگی انتقال این تجربیات را به کشور عمان دارد.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در پاسخ به قدس: تسلیحات ایران منطبق با امنیت ملی کشورهای منطقه است

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت وگو با ما درباره ابعاد فروش تسلیحات نظامی ایران در منطقه تصریح کرد: ایران دارای قابلیت‌ها و توان دفاعی بالایی در حوزه دفاعی و امنیتی در منطقه و حتی در عرصه بین‌الملل است و می‌تواند در فروش تسلیحات نظامی خود در منطقه حرف اول را در بین دیگر رقبا  از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بزند. کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات یکی از مشتریان تسلیحاتی کشورهای اروپایی به ویژه آمریکایی‌ها هستند. 
آن‌ها تصور می‌کنند با خرید این تسلیحات می‌توانند در منطقه در امنیت باشند درحالی‌که با حضور کشورهای فرامنطقه‌ای خلیج فارس بستر بسیاری از درگیری‌ها شد. 
او در ادامه گفت: جمهوری اسلامی بارها به کشورهای منطقه تأکید داشته امنیت منطقه تنها با حضور و مشارکت کشورهای آن میسر است. در دو دهه  اخیر جمهوری اسلامی ایران با توانایی و کمک‌های نظامی و تسلیحاتی خود به محور مقاومت توانسته توان امنیتی آن کشورها را ارتقا بدهد.
وی با اشاره به توافق اخیر تهران و ریاض گفت: با توجه به چرخش رویکردی که در پی توافق ایران و عربستان در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده، سعودی‌ها نیز با یک دیدگاه مثبت به سمت ایران آمده و ممکن است در آینده نه تنها عربستان، بلکه دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس جزو خریداران تسلیحات 
ایران شوند. 
ایران با فروش تسلیحات خود، مسیر اعتمادسازی در منطقه ایجاد خواهد کرد. امروز ایران قابلیت‌های دفاعی و نظامی خوبی در زمینه‌های موشکی و پهپادی دارد و می‌تواند به‌عنوان رقیب برای کشورهای غربی از جمله آمریکا در فروش تسلیحات نظامی باشد.

خبرنگار: حسینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.