مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون در کشور ما بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه انجام شده که در سطح منطقه بی‌نظیر است.

آمار بی نظیر در منطقه؛ انجام بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران

ناصر سیم فروش در حاشیه برگزاری بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی، افزود: پیشرفت های بسیاری در زمینه اعمال جراحی اورولوژی رخ داده و علاوه بر درمان بیماران ایرانی؛ خدمات خوبی به بیماران کشورهای همسایه ارایه می کنیم.

وی اظهار داشت: در اوایل تعدادی از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند اما الان نه تنها به خارج از کشور نمی روند، بلکه بیماران خارجی برای درمان و دریافت خدمات در مواردی مانند پیوند کلیه؛ اندورولوژی به کشور ما مراجعه می کنند.

سیم فروش به استفاده از جراحی لاپراسکوپی در کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه تقریباً جزو پیشروترین ها در جراحی لاپراسکوپی هستیم و علاوه بر توریسم درمانی؛ توریسم آموزشی هم داریم، تا کنون دانش آموختگانی از کویت، افغانستان و عراق هم داشتیم.

این جراح کلیه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی فلوشیب اندویو رولوژی و لاپراسکوپی برای افراد خارجی، اظهار داشت: از کشورهایی مانند افغانستان، عراق و لبنان دوره های آموزشی را در ایران می بینند و جراحی های فوق تخصصی را در کشورهای خود انجام می دهند. وی ادامه داد: پیوند کلیه در افغانستان با کمک ایرانی ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه باروری هم پیشرفت های زیادی داشته ایم، تصریح کرد: همکاران اورولوژیست هم در این زمینه فعالیت های خوبی دارند و مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند.

بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزار است.در بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران موضوعاتی همچون ارزیابی درمان در حوزه سرطان‌های دستگاه ادراری، مشکلات پروستات، ناباروری، ناتوانی جنسی و مشکلات اورولوژی در افراد مسن و هوش مصنوعی در اورولوژی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.