استاندار خراسان رضوی گفت: پرونده تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد برای گرفتن رای نمایندگان یکشنبه هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

پرونده منطقه ویژه اقتصادی سرخس به صحن علنی مجلس می‌رود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مقرر شد، یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس موضوع منطقه آزاد سرخس به رای گذاشته شود.

وی افزود : موضوع تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری، پیش از این به عنوان لایحه در مجلس شورای اسلامی طرح شده است، اما رأی لازم را نیاورده و به کمیسیون اقتصادی مجلس اعاده شده بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون پس از نظر موافق کمیسیون اقتصادی مجلس و رفع ابهامات تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد، مجددا به صحن علنی مجلس می‌رود.

نظری اضافه کرد: تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری با ایجاد تحولی بزرگ در بخش صادرات، نقش چشمگیری در تحول اقتصادی منطقه و خراسان بزرگ ایفا خواهد کرد.

 سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد واقع است. این شهرستان از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس سال ۱۳۷۵ با سرمایه گذاری آستان قدس رضوی و رویکرد جذب سرمایه گذاران خارجی و صادرات به کشورهای آسیای میانه راه اندازی شد. تاکنون هزینه های هنگفتی برای ایجاد زیرساختهای صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام شده و از دیدگاه مسئولان زمینه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در این منطقه فراهم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.