۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 873670

بوژان در نزدیکی نیشابور واقع شده و شما علاوه بر دیدنی‌های خود روستا، می‌توانید با کمی رانندگی به جاذبه‌های دیگری در همان دور و اطراف نیز سر بزنید.

به بوژان که رسیدید به این مناطق هم سر بزنید

به گزارش قدس خراسان، روستای دربهشت در نزدیکی بوژان و در بخش غربی آن واقع شده است. طبیعت بکر این روستا نیز می‌تواند مقصد بعدی سفر شما باشد، به خصوص اگر مناطق خلوت و کمتر شناخته شده را بیشتر بپسندید. آرامگاه امامزاده عبدالله(ع) نیز در این روستا واقع شده است که می‌توانید از آن بازدید کنید. 
اردوگاه باغرود که در ۱۲ کیلومتری نیشابور قرار گرفته می‌تواند مقصد خوبی برای سفر شما باشد. این اردوگاه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و محیط سرسبز و خوش آب وهوا، از امکانات رفاهی خوبی نظیر دریاچه قایق‌رانی، مهمانسرا، فروشگاه و... برخوردار است.
دره پرستوها در روستای حصار نیشابور یکی دیگر از دیدنی‌های این محدوده است. دره‌ای با طبیعتی منحصر به فرد که به خاطر وجود پرستوهای مهاجر به این نام شناخته می‌شود. برای بازدید از این دره توصیه می‌کنیم حتماً از وسایل کوه‌نوردی استفاده کنید. با حدود یک و نیم ساعت پیاده‌روی در طبیعت اطراف بوژان، می‌توانید به دره پرستوها برسید. 
دره هفت غار در نزدیکی باغرود نیز از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این دره به خاطر وجود هفت تنگه‌ای که در آن وجود دارد به این نام شناخته می‌شود. آب و هوای این دره بسیار دلپذیر و در فصول گرم، خنک و مطبوع است. دیواره‌های سنگی این دره به دلیل فرسایش و بارندگی‌های فصلی، شکلی جدید و منحصر به فرد به خود می‌گیرد و مناظری استثنایی خلق می‌کند.

بهترین زمان سفر به بوژان
هوای بوژان به خاطر قرار گرفتن در منطقه کوهپایه‌ای، معمولاً ۵ تا ۱۰ درجه از نیشابور سردتر است.  از این رو توصیه می‌کنیم در فصل‌های گرم سال مثل بهار و تابستان این روستا را برای سفر انتخاب کنید. در فصل بهار، منظره روستا مملو از شکوفه درختان میوه خواهد شد و فضایی دیدنی و تماشایی ایجاد خواهد کرد. فصل تابستان نیز که فصل برداشت میوه است، بهترین زمان برای خرید محصولات تازه روستاست. در روزهای گرم سال می‌توانید از گرمای شهر فرار کنید و زمانی را در جوار سایه‌های خنک بوژان بگذرانید. 

کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در روستای بوژان و بهره بردن از طبیعت آن چند راه پیش روی شماست. 
اگر قصد اقامت طولانی‌مدت در منطقه را دارید و می‌خواهید به تمام جاذبه‌های اطراف سر بزنید، می‌توانید از بوم‌گردی و خانه‌مسافر روستای بوژان استفاده کنید که با مجوز میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کند. در حال حاضر یک بوم‌گردی و یک خانه‌مسافر با نظارت میراث فرهنگی و گردشگری نیشابور فعال است. البته چند خانه‌مسافر و بوم‌گردی دیگر نیز در مراحل ساخت و دریافت مجوز هستند. تمایل و اشتیاق مردم برای سفر به بوژان موجب شده تا مسئولان گردشگری منطقه برای افزایش اقامتگاه‌ها اقداماتی انجام بدهند.
اما اگر سفرتان کوتاه‌مدت است با توجه به فاصله کم روستا تا نیشابور می‌توانید از هتل‌های داخل شهر استفاده کنید. توصیه می‌کنیم در سفرتان حتماً غذاهای محلی بوژان را نیز امتحان کنید. بلغور شیر، کشک محلی، کوکو قارچ، کله جوش، حلوای مخصوص، فطیر، مسکه، انواع آش محلی و آبگوشت‌های مخصوص بوژان از جمله غذاهایی هستند که در بوژان طبخ می‌شوند. 
روستای بوژان از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است و علاوه بر اقامتگاه‌، مسجد و رستوران نیز در آن منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

خبرنگار: محدثه مودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.