عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران با داشتن موقعیت خاص استراتژیک در منطقه غرب آسیا و موقعیت اندونزی در شرق آسیا می تواند محوریت مهمی برای اتحاد کشورهای اسلامی در آسیا باشد.

ایران و اندونزی می‌توانند محور اتحاد کشورهای اسلامی در غرب و شرق آسیا باشند

به گزارش قدس آنلاین، فدا حسین مالکی در مورد سفر آیت الله رییسی به اندونزی گفت: سفر رییس جمهور حائز اهمیت است زیرا اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است و در طول تاریخ هم دو کشور روابط دوستانه‌ای با هم داشته اند.

وی اضافه کرد: هم جهتی ایران و اندونزی، در معادلات بین المللی و جهان اسلام تاثیر گذار بوده است و دو کشور از جهات مختلف دیدگاه های مشترک و نزدیک به هم دارند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: ایران با داشتن موقعیت خاص استراتژیک در منطقه غرب آسیا و موقعیت اندونزی در شرق آسیا می تواند محوریت مهمی برای اتحاد کشورهای اسلامی در غرب و شرق آسیا باشد.

مالکی سفر آیت الله رییسی به اندونزی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: در این سفر سه روزه موضوعات مهم جهان اسلام، تحولات منطقه، شرایط فلسطین، حضور بیگانگان در منطقه و انسجام بیشتر جهان اسلام بررسی می شود و یکی از سیاست های مهم دولت موضوع انسجام و وحدت کشورهای مسلمان است که تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص اندونزی در حوزه های مختلف اقتصادی یکی از موضوعات مورد بحث در این سفر تقویت بخش تجاری و اقتصادی ایران و اندونزی است که باید به تقویت بخش های خصوصی دو کشور در جهت سرمایه گذاری منجر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور به اندونزی در رفع و دور زدن تحریم ها موثر است، تصریح کرد: بعد از رویکرد جدید دولت در ارتباط با حوزه شرق شاهد کاهش اثرات تحریم ها بوده ایم.

مالکی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان و تقویت روابط با حوزه شرق موفق عمل کرده است، گفت: رویکرد دولت از ابتدا تنش زدایی با کشورهای منطقه بوده است که این رویه جواب داده و استقبال خوبی هم از طرف کشورهای همسایه انجام شده است.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: شخص رییس جمهور بر تقویت و تعامل با کشورها تاکید دارد و توانسته است نتایج مثبتی برای کشور در حوزه سیاست خارجی به همراه داشته باشد، رویکردی که در دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.