مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از مهلت دانش آموزان پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه در آزمون‌های غربالگری و سلامت روان تا روز بیستم خرداد خبر داد.

مهلت شرکت دانش‌آموزان هفتم و هشتم در آزمون‌های سلامت روان

طبق اعلام این مرکز در کانال اطلاع‌رسانی‌اش در شبکه شاد، آزمون «سلامت روانی رفتاری»  و «غربالگری پایه روانشناختی» در سامانه my.medu.ir فعال شده است.

آزمون «سلامت روانی رفتاری» برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون «غربالگری پایه روانشناختی» برای دانش‌آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان حداکثرتا تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲  فرصت دارند که از طریق ورود به سامانه یاشده، در این آزمون‌ها شرکت کنند.

در این اطلاعیه همچنین خطاب به مدیران مدارس آمده است: « مدیران با توجه به اینکه پس از پایان امتحانات نوبت دوم، دانش‌آموزان در اختیار شما نیستند؛ لطفاً روزانه و مکرر تاکید کنید در اسرع وقت آزمون غربالگری را انجام دهند.»

پیش از این، باقرزاده، معاون پرورشی و وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته بود: نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان (نماد) با غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌صورت سامانه‌ای آغاز شد. در مرحله نخست، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان غربال می‌شوند. غربالگری در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول، دهم و یازدهم متوسطه دوم با استفاده از آزمون‌های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد.

به گفته وی پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به آنان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروزه با توجه به هجوم آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به‌موقع کودکان و نوجوانانی که نیازمند کمک هستند، بسیار دارای اهمیت است، از این رو کمک به اجرای مطلوب فرایند غربالگری و همکاری تمامی حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار، ضرورتی غیر قابل انکار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدطاها احمدیان ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    عالی بود خیلی