انتخاب چهاردهم

ارسال مرسوله پستی و امکان پرداخت درب منزل از مهم ترین نیازهای مشتریان خدمات پستی است که روش انجام آن را بررسی خواهیم کرد.

برای تحویل مرسوله پستی درب منزل چه کاری باید انجام دهیم؟

به گزارش قدس آنلاین، همه ما، برای یک‌بار هم که شده، در طول زندگی خود نیاز به ارسال یک مرسوله پستی را داشته‌ایم. در ابتدا شاید روند انجام آن برایمان کمی مبهم بوده؛ اما با جستجو و تحقیق سعی کرده‌ایم تا بهترین روش ارسال بسته را انتخاب کنیم.

بررسی اینکه چه کالاهایی را می‌توان به‌صورت زمینی و هوایی ارسال کرد و یا برای ارسال یک کالا چه نکاتی را باید رعایت کنیم و یا حتی چکار کنیم تا هزینه ارسال بسته مقرون‌به‌صرفه باشد، یکی از چالش‌های اصلی در ارسال یک کالا به‌حساب می‌آید. حال آنکه از طرف دیگر، انتخاب یک ارائه‌دهنده خدمات ارسال بسته که بتواند بسته ما را به‌شیوه‌ای سریع، امن و نوین به مقصد برساند هم امری دشوار است. به‌همین منظور سعی داریم تا در این مطلب به بررسی نکات مهم در روند ثبت سفارش ارسال یک بسته بپردازیم.

در سال‌های نه‌چندان دور، مردم در سراسر دنیا، برای خریدهای روزمره، پوشاک، دارو، خوراک و... به‌صورت حضوری به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه و بخشی از زمان و بودجه خود را صرف رفت و برگشت به آن فروشگاه و پیدا کردن کالای مورد نیاز خود می‌کردند.

گرما و سرما، ترافیک، پایان ساعت کاری فروشگاه‌ها، تعطیلات رسمی و ... از جمله کوچک‌ترین مشکلاتی بود که مردم برای خرید نیازهای روزمره خود، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

حال آنکه مقایسه قیمت یک محصول در فروشگاه‌های مختلف، پیدا کردن یک کالا با برند یا سایز و رنگ دلخواه، پیدا کردن دارویی خاص و ... هم از مهم‌ترین چالش‌های خرید حضوری به‌شمار می‌رفت.

آن‌روزها اگر به ما گفته ‌می‌شد که به‌زودی می‌توانید تمامی نیازهای خود را به‌صورت آنلاین برطرف کنید، قطعا باور نمی‌کردیم زیرا درکی از این تکنولوژی نداشتیم. اما امروز استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده است.

برای مثال، برای خرید یک کفش، با یک جستجوی سریع می‌توان به‌راحتی مدل مد نظر را در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کرد. همچنین انتخاب سایز، رنگ و مقایسه قیمت کالای مورد نظر در فروشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا، انتخاب و خرید را بسیار آسان و سریع خواهد کرد.

امروز با فراگیرشدن خریدهای اینترنتی، نیاز مشتریان به استفاده از خدمات پستی و تحویل بسته درب منزل بسیار افزایش پیدا کرده است. امروزه بیشتر مشتریان تمایل دارند تا با صرف کم‌ترین زمان و به‌آسانی با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی، نیازهای خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند و اقلام خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرند.

برای مثال اگر بخواهید در یک روز کوله پشتی، شلوار، دارو، مواد شوینده، گوشت، نان، میوه و ... را به‌صورت حضوری خریداری کنید، به احتمال زیاد باید به چند مرکز خرید مختلف در نقاط مختلف شهر مراجعه کنید تا اقلام مورد نظرتان را انتخاب، مقایسه و خرید کنید. اینکار نه‌تنها بسیار زمان‌بر است، بلکه باعث خستگی شده و در بیشتر موارد حتی وقت کافی برای انتخاب تمامی اقلام خود را نخواهید داشت.

اما اگر بخواهید همان اقلام را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، کافی‌ست تا با مراجعه به سایت‌های مختلف، کالای خود را جستجو، انتخاب و خریداری کنید. این درحالی‌ست که مجبور به صرف زمان برای مراجعه به مراکز خرید مختلف و صرف هزینه تردد نیز نخواهید بود.

اما بعد از خرید آنلاین، کار از طرف شما تمام شده و وارد مرحله بعدی، یعنی ارسال کالا درب منزل مشتری خواهد شد.

در این زمان عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی بسیار حائز اهمیت است. شرکت‌های پستی و ارائه دهنده خدمات ارسال بسته، با ارائه خدمات سریع، ایمن و با قیمت مناسب و همچنین تحویل مرسوله درب منزل، می‌توانند نیاز به خدمات پستی به‌روز را تامین کنند.

با هر خرید آنلاین، یک درخواست ارسال بسته از جانب فروشگاه به شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارسال فرستاده می‌شود. حال آنکه انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات لجستیک و حمل‌ونقل که با قیمت مناسب، سرعت و امنیت بالا نیز یکی از تصمیم‌های مهم هر فروشگاه آنلاین است؛ زیرا کیفیت خدمات ارسال، رابطه مستقیم با میزان فروش و رضایت مشتری دارد.

برای انتخاب یک شرکت پستی باید ویژگی‌هایی مانند ارسال سریع مرسوله پستی، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه ارسال و امکان ارائه  حدمات پرداخت درب منزل را در نظر گرفت.

از دیگر نکات مهم انتخاب یک سرویس‌دهنده پستی، ارائه خدمت جبران خسارت است. باید در نظر داشته باشیم که همیشه احتمال آسیب دیدن کالای داخل یک بسته‌بندی وجود دارد؛ پس ارائه خدمات جبران خسارت توسط یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس ارسال بسته، بسیار اهمیت دارد.

برای مثال در ایران، تیپاکس یکی از شرکت‌های ‌ارائه‌دهنده خدمات ارسال بسته به درب منزل مشتری است که با ایجاد سهولت در امر ثبت سفارش و ارسال بسته و همچنین فراهم کردن خدماتی همچون جبران خسارت، رهگیری آنلاین مرسوله پستی ، خدمات پس‌کرایه، پرداخت در محل و ... تلاش کرده تا بسته‌های مشتریان را در کم‌ترین زمان ممکن و با امنیت بالا به مقصد برساند.

ارسال بسته

اولین نکته‌ای که قبل از ارسال یک مرسوله باید به آن توجه داشته باشید، بسته‌بندی آن است. باتوجه‌به این‌که ممکن است بسته شما حاوی یک کالای دیجیتال، کالای با ارزش و یا کالای حساس و شکستنی باشد، بسیار مهم است که از بسته‌بندی مناسب برای آن استفاده کنید.

هنگام بسته‌بندی یک کالا، نباید فضای خالی زیادی در کارتن باقی بماند و باید سعی کرد تا فضاهای خالی در اطراف کالا را با فوم، مشمای حباب‌دار یا دیگر ضربه‌گیرها پر کرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که با بزرگ شدن ابعاد کارتن، ممکن است هزینه ارسال آن نیز افزایش پیدا کند؛ پس انتخاب کارتن و بسته‌بندی مناسب یکی از مسائل مهم قبل از ارسال کالا به‌حساب می‌آید.

برای مثال مشتریانی که بسته‌های خود را با تیپاکس ارسال می‌کنند می‌توانند از خدمت بسته‌بندی این شرکت استفاده کنند تا بسته‌شان سالم به مقصد برسد.

ارسال بسته یکی از مهم‌ترین خدماتی است که بسیاری از مشتریان فروشگاه‌های آنلاین و دیگر کسب‌وکارهای مجازی یا سنتی به آن نیاز دارند. مشتریان برای ارسال مرسوله خود باید نکاتی از جمله بسته‌بندی مناسب کالا، انتخاب بهترین شرکت پستی و بهترین روش ثبت سفارش را در نظر بگیرند که ما به در این مقاله به آن‌ها پرداختیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.