معاون روابط عمومی سازمان اورژانس گفت: عده‌ای پس از تماس با مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ و هنگامی که با سوالات همکاران ما برای کمک به بیمار مواجه می‌شوند از این پرسش‌ها ناراحت شده، به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‌برند.

فحاشی تلفنی همراه بیمار به مزاحمت‌های تلفنی اورژانس اضافه شد!

بابک یکتاپرست، چندی پیش در خصوص ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس گفته بود، معاون حقوقی سازمان اورژانس کشور در حال پیگیری قانونی این موضوع و تنظیم شکایت نامه از مزاحمان تلفنی برای برخورد جدی و قضایی این عوامل است.

وی در خصوص روند انجام این کار، گفت: شکایت ارائه شد و به ما گفته شد که مدارک و مستنداتمان را ارائه دهیم و مدارک ما که فایل‌های صوتی اشخاصی است که یا ایجاد مزاحمت کرده و یا اینکه به همکاران ما بی احترامی کرده‎اند، به قوه قضاییه ارائه کردیم.

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نکته تازه ای که در رابطه با مزاحمت‌های تلفنی مطرح شده این است که علاوه بر گروهی از افراد که برای ایجاد مزاحمت تماس می‌گیرند و قصدشان مزاحمت است عده دیگری از افراد هستند که برای درخواست کمک تماس می‌گیرند و هنگامی که همکاران ما عنوان می‌کنند هم اکنون همه آمبولانس‌ها به ماموریت رفته‎اند و باید کمی صبر کنند، شروع به توهین و بی احترامی می‌کنند و همچنین یک‌سری اشخاص هم در شرایطی که همکاران ما در مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ برای راهنمایی به همراه بیمار شروع به پرسیدن سوال‌هایی می‌کند از این پرسش‌ها ناراحت می‌شوند و به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‎برند.

یکتا پرست ضمن اشاره به اینکه علاوه بر افرادی که به قصد مزاحمت تماس می‌گیرند در حال پیگیری برای برخورد با این گروه از افراد و هر فردی که به نحوی به همکاران توهین و بی‎احترامی می‌کند هم هستیم، افزود: برخوردهای این چنینی موجب ایجاد تنش و استرس فراوان برای همکاران ما می‌شود و تمام انرژی روزش را می‌گیرد. تصور کنید فردی با همه توان و انرژی اش قصد نجات زندگی شخص دیگری را دارد و برای کمک رسانی تا هنگامی آمبولانس برسد، سوالاتی را مطرح می‌کند و با برخورد نامناسبی مواجه می‌شود که به امید خدا با این اشخاص هم برخورد می‌کنیم.

وی با بیان همکاران پاسخگوی سامانه ۱۱۵ پرستاران دوره دیده‌اند و پس از گذراندان دوره کارشناسی پرستاری دوره‌های تخصصی تریاژ ۴ سطحی را سپری کردند و این آمادگی را دارند که تشخیص دهند ارسال آمبولانس برای چه افرادی ضروری است و برای چه اشخاصی لازم نیست، اظهار کرد: ما در طی هفته بیمارانی داریم که به واسطه راهنمایی تلفنی همکاران ما در سامانه ۱۱۵ از فوت نجات پیدا می‌کنند و برای مثال با راهنمایی مادر فرزند از خفگی نجات می‌دهند و بنابراین از افرادی که با اورژانس تماس می‌گیرند تقاضا می‌کنم که با اورژانس با دقت به سوالاتی که توسط همکاران ما مطرح می‌شود، پاسخ دهند و بدانند هدف این پرسش‌ها ارائه بهترین خدمت است و با همکاران ما مهربان‌تر باشند.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.