مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل آتش سوزی مزارع و جنگل‌های شهرستان دنا را عامل انسانی ذکر کرد و گفت: بررسی ها هنوز ادامه دارد.

چرا مزارع و جنگل‌های دنا آتش گرفت؟

به گزارش قدس آنلاین سعید جاوید بخت در یاسوج، اظهار داشت دیروز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۴ بخشی از مزارع و جنگل‌های دارشاهی و  پاتاوه طعمه حریق شد که بعد از گذشت چندین ساعت، با تلاش دستگاه‌های عضو ستاد بحران و مشارکت قابل ستایش مردم، آتش مهار شد.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی مهار و پایش نیز انجام شده است، دلیل این آتش سوزی عوامل انسانی بوده که تلاش برای علت و شناسایی عامل ادامه دارد و البته در مجموع عامل انسانی دلیل اکثر آتش سوزی‌ها بوده که در این زمینه هم سهوی پررنگ تر است.

جاوید بخت با تاکید بر اینکه امسال به دلیل بارش فراوان و بیش از حد نرمال و افزایش پوشش گیاهی و مرتعی هر لحظه امکان آتش سوزی وجود دارد،  ابراز کرد: تیم‌های عملیات در استان و شهرستان‌ها برای مقابله و مهار آتش سوزی‌های احتمالی در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که ۶۶۰ هکتار در ۵۵ منطقه بحرانی و همچنین ۵۵ منطقه که امکان برداشت آب برای مهار آتش‌سوزی احتمالی وجود دارد، نیز شناسایی شده است.

جاویدبخت بیان کرد: ایجاد ۹۰۰ هکتار آتش‌بر در مناطق بحرانی جزو برنامه‌ها بوده که تاکنون ۷۰ درصد آن انجام شده و مابقی نیز بزودی به اتمام می‌رسد.

وی از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه دمنده به ناوگان تجهیزات انفرادی خبر داد و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای ماده ۴۷ ملزم به همکاری با منابع طبیعی و آبخیزداری هستند.

جاویدبخت خاطرنشان کرد: انتطار می‌رود مردم و طبیعت دوستان هرگونه آتش سوزی و زمین خواری در عرصه‌های ملی و جنگل‌های استان را با تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.