رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد:‌ با توجه به متلاطم بودن دریای عمان با بادهای جنوب شرقی، از ساعت های ظهر (دوشنبه ۲۲ خرداد) خلیج فارس و تنگه هرمز نیز با افزایش سرعت باد جنوب غربی مواج پیش بینی می شود.

هواشناسی قشم: خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاملی دیرستانی  با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ارتفاعات استان هرمزگان در ساعت های بعدازظهر ناپایداری وضعیت جوی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: آسمان استان هرمزگان صاف تا کمی ابری، در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی استان هرمزگان غبار محلی و مه صبحگاهی همراه با کاهش موقتی دید افقی و در ساعت های بعدازظهر افزایش سرعت باد خواهیم داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از بعدازظهر سه شنبه (۲۳ خرداد) تا شنبه (۲۷ خرداد) دریا به ویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی مواج خواهد شد و احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی در جزایر غربی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا افزایش محسوس دما در شرق استان هرمزگان مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: طوفان حاره ای BIPARJOY تاثیر مستقیمی در محدوده سواحل استان هرمزگان نخواهد داشت اما طی حرکت آن به عرض های بالا سبب مواج شدن آب های دریای عمان خواهد شد. بنابراین توصیه می شود از رفت و آمد کشتی های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۸۸ درصد و شهر قشم را ۳۰ و ۹۳ درصد اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.