تداوم آتش سوزی‌های فصلی در کانادا به دلیل گرما و خشکی شدید هوا، نگرانی از ادامه آلودگی هوا در آمریکا را افزایش داده است.

نگرانی از آلودگی هوا در آمریکا با تداوم آتش‌سوزی‌ها در کانادا

به گزارش قدس آنلاین، نزدیک به یک هفته پس از اعلام وضعیت اضطراری کیفیت هوا در آمریکا به دلیل دود ناشی از آتش سوزی‌های فصلی در کانادا، مه خاکستری در بسیاری از شهرها در شمال شرق همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی است علاوه بر ثبت رکورد آلودگی در نیویورک، شاخص آلاینده‌ها در فیلادلفیا (واقع در شرق آمریکا) صبح روز دوشنبه ۱۰۱ اعلام شد که برای گروه‌های حساس مانند ناسالم است.

در شهرهای بوستون در ایالت ماساچوست و بالتیمور در ایالت مریلند نیز شاخص آلودگی بالا و ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هفته گذشته ضمن اعلام شروع بی‌سابقه فصل آتش‌سوزی در جنگل‌ها، تاکید کرد که وضعیت به دلیل تابستان به شدت گرم و خشک همچنان ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام مرکز آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا، در حال حاضر ۴۵۰ آتش‌سوزی فعال در این کشور وجود دارد که بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی را سوزانده است. مقامات آتش نشانی نیز اعلام کرده‌اند که بیش از ۲۲۰ آتش سوزی فعال خارج از کنترل وجود دارد.

از سوی دیگر چاک شومر سناتور نیویورک، روز یکشنبه از وزیر کشاورزی ایالات متحده خواست تا تعداد آتش نشانان اعزامی به کانادا را دو برابر کند تا از بروز تابستان مه آلود در شمال شرق کشور جلوگیری شود.

هفته‌هاست که دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق مختلف کانادا راه خود را به سمت جنوب ادامه می‌دهند، به گونه‌ای که در هفته گذشته، شهرهای بزرگ شمال شرق آمریکا رکورد بدترین کیفیت هوا را به دلیل آتش سوزی‌ها در جنگل‌های کبک را شکستند. شاخص آلودگی هوا در نیویورک در هفته گذشته ۴۸۴ اعلام شد که تقریباً بالاترین رتبه بندی شاخص کیفیت هوا و خطرناک توصیف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.