هزاران نفر در غرب کانادا به دلیل موج گرمای «شدید و ناگهانی» که به طور همزمان به جاری شدن سیل در «بریتیش کلمیبا» و آتش سوزی جنگلی در «آلبرتا» منجر شده است، ناچار به ترک خانه‌های خود شدند.

سیل و آتش‌سوزی در غرب کانادا/ هزاران نفر آواره شدند

به گزارش قدس آنلاین؛ از شبکه خبری «دویچه وله»، در ماه دوم از فصل بهار، بیش از ۱۳ هزار ساکن آلبرتای کانادا به دلیل ثبت ۷۰ آتش سوزی جنگلی در این منطقه، خانه‌های خود را تخلیه کردند.

آخرین داده‌های دولتی نشان می‌دهد مناطق غربی و مرکزی کانادا که بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی این کشور را در خود جای داده است، در برخی نقاط «خشکی غیر معمول و شدیدی» را تجربه می‌کنند.

بر این اساس،‌ در سال جاری میلادی (از ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ تاکنون) ۳۴۸ مورد آتش سوزی جنگلی در آلبرتا به ثبت رسیده که ۲۵ هزار هکتار از جنگل های منطقه را نابود کرده است.

کریستی تاکر یک مدیر اطلاعاتی در آتش‌سوزی‌های جنگلی آلبرتا اذعان داشت: این آمار از آنچه در سال‌های گذشته در این موقع از سال مشاهده می‌شد به طور قابل توجهی بیشتر است.

همزمان در بریتیش کلمبیا، در حالی که شعله‌های آتش بر افروخته‌ شده‌اند در دوگانه بلاهای طبیعی، گرما به ذوب شدن سریع برف‌ها و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی منجر شده است.

کارشناسان با پیش بینی بارندگی شدید برای روزهای شنبه و یکشنبه در کانادا، نسبت به وخیم‌تر شدن شرایط هشداد داده‌اند.

در بیانیه‌ای که مقام‌های محلی بریتیش کلمبیا منتشر کرده‌اند،‌ آمده است: احتمال وقوع سیلاب‌های شدید در مناطق با بارندگی بیشتر، وجود دارد. آب رودخانه‌ها از شنبه تا دوشنبه به بالاترین سطح خواهند رسید.

درحالی که غرب کانادا تا هفته گذشته یک بهار سرد را تجربه می‌کرد؛ افزایش سریع ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما، بالاتر از میانگین در این وقت از سال، به بروز همزمان آتش سوزی جنگلی و وقوع سیل منجر شده است.

بر اساس این گزارش، این نخستین باری نیست که گرمایش زمین در این منطقه ویرانی به بار می‌آورد؛ ۲ سال گذشته وقوع پدیده آب و هوایی «گنبد گرمایی» (Heat dome) در بریتیش کلمبیا، آتش سوزی‌های گسترده و مرگ صدها تن را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.