پیشنهاد سردبیر

طرح جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی از سال گذشته آغاز شده و در بخش اول این طرح، ١٩ هزار و ٩٧۶ روستای بالای ٢٠ خانوار با ١٠ میلیون نفر جمعیت زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

بیش از ١٩ هزار روستا زیر پوشش جهاد آبرسانی

به گزارش قدس خراسان، معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: این طرح با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا می شود و هم اینک آبرسانی به هفت هزار و ١٣٧ روستا توسط این قرارگاه و سه هزار روستا نیز از محل اعتبارات محرومیت زدایی توسط شرکت‌های آبفا در دست اجرا است.

آقازاده افزود: مبلغ تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی ١٩ هزار میلیارد تومان است که تا کنون پنج هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده و طرح ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون ٨٩٢ روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شده اند.

وی گفت: ١۵ هزار میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات عمومی شرکت‌های آبفا به این طرح اختصاص یافته که تا کنون چهار هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

آقازاده افزود: در نیمه نخست امسال ٩ هزار و ٧۶٢ روستای بالای ٢٠ خانوار، زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: همچنین آبرسانی به سه هزار و ١۴٩ روستا در دولت سیزدهم به پایداری رسیده است.

آقازاده افزود:در نیمه نخست امسال ٩ هزار و ٧۶٢ روستای بالای ٢٠ خانوار، زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

او گفت: مجمع خیران آبرسان کشور اسفند پارسال تشکیل شد و آبرسانی به هزار و ۴٠٠ روستا توسط این تشکل آغاز شده و برای آبرسانی به ٢ هزار و ٣٠٠ روستا، تفاهم نامه ای با آنان بسته شده که تاکنون آبرسانی به ۵١۶ روستا اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.