انتخابات

وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد: دانمارک، هلند، لندن و آمریکا در زمینه ارائه تسلیحات دفاع هوایی به اوکراین با یکدیگر همکاری می‌کنند.

آمریکا، انگلیس، دانمارک و هلند کمک‌های دفاع هوایی جدید به اوکراین می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین از "یو پی آی"، وزارت دفاع انگلیس افزود: «بر اساس این طرح, صدها موشک دفاع هوایی کوتاه و میان برد و سامانه‌های مرتبط مورد نیاز برای حفاظت از زیرساخت‌های مهم و تضمین موفقیت بیشتر عملیات‌های ضد تهاجمی در ماه‌های آینده, به اوکراین تحویل خواهد شد.

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «تحویل این تجهیزات هم اکنون آغاز شده است و ظرف چند هفته تکمیل خواهد شد.»

 وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه از متحدان کی‌یف خواست تا برای تامین تسلیحات و مهمات بیشتر بویژه در زمینه دفاع هوایی برای مقابله با تهاجم روسیه، «تلاش خود را افزایش» دهند.

 آستین در سخنرانی خود در نشست وزرای دفاع گروه تماس متشکل از ۵۰ کشور به رهبری آمریکا که به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، تأکید کرد که کی یف به حمایت کوتاه مدت و بلندمدت نیاز دارد زیرا جنگ یک "ماراتن است، نه یک مسابقه دو سرعت".

رئیس پنتاگون در نشست ناتو در بروکسل خاطرنشان کرد که این ائتلاف تاکنون سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، ‌ای آرای اس تی و ناسامز را به اوکراین تحویل داده و این سامانه‌ها از کی یف در برابر حملات موشکی روسیه محافظت کرده‌اند. اما او گفت که اوکراین به کمک‌های بیشتری نیاز دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «من از اعضای این گروه تماس می‌خواهم به تلاش‌های خود ادامه دهند تا تجهیزات و مهمات دفاع هوایی که اوکراین برای محافظت از شهروندانش به آن‌ها نیاز فوری دارد، فراهم کنند. ما همچنین به تطبیق کمک‌های خود با شرایط و نیازهای متغیر نیروهای اوکراین ادامه خواهیم داد.»

قرار است وزرای دفاع ناتو بطور جداگانه با الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیدار تا در مورد حمایت از کی یف گفتگو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.