مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون ۴۱۴ تن دانه روغنی کلزا به مراکز دولتی تحویل داده‌اند که بدین لحاظ در بین شهرستان‌های خراسان رضوی رتبه نخست را دارند.

کشاورزان جوین ۴۱۴ تن کلزا به مراکز دولتی تحویل دادند

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر قارزی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان جوین به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است که بخشی از سطح این محصول در سرمای اواخر پاییز پارسال از بین رفت و پیش بینی شده از سطح ۴۲۵ هکتار کشتزار باقیمانده حدود هزار و ۲۰۰ تن کلزا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین افزود: تولید دانه‌های روغنی، نقش مهمی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند، لذا با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه، ترویج کشت دانه های روغنی یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: دانه‌ روغنی کلزا به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب می شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است و در واقع بالا بودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده های ایرانی، سبب شده این محصول به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه در حوزه غذایی به شمار رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.