۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 884929

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ثبت دریاچه شورابیل در فهرست آثار ملی خبر داد.

دریاچه شورابیل اردبیل ثبت ملی شد

به گزارش قدس انلاین، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت و حریم وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با ثبت ژئوپارک دریاچه شورابیل در فهرست آثار ملی موافقت شد.

وی افزود: دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان اردبیل به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه مواریث طبیعی برخوردار است.

او تاکید کرد: ثبت ملی این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی می‌تواند در روند حفظ این دریاچه و جلب توجه عمومی بر حفاظت از این اثر ملی موثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: با ثبت این اثر هرگونه دخل و تصرف در حریم اثر بدون اطلاع میراث‌ فرهنگی و رعایت قوانین مربوطه ممنوع خواهد بود.

دریاچه شورابیل از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر اردبیل است ، قدمت این دریاچه بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی بیشتر از دریاچه ارومیه است.

این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

دریاچه شورابیل دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه‌سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مائده قبادی ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    دست استاد عزیز قبادی درد نکنه .چرا اسمی از ثبت کننده نمی برید .دور از انصاف است