با تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه ای "آب و آبادی"، سرانجام این جشنواره به ایستگاه پایانی رسید.

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه ای "آب و آبادی" معرفی شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، به دنبال لغو چندباره جشنواره رسانه ای آب و آبادی و در یک سالگی فراخوان آن، بالاخره مراسم اختتامیه با حضور مدیران شرکت آب منطقه ای مازندران و اهالی رسانه برگزار و ۴ برگزیده این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

استقبال نه چندان مطلوب از این جشنواره و حضور کمرنگ خبرنگاران مازندرانی از نکات تلخ این رویداد رسانه ای بود اما برگزاری آن و فرهنگ سازی در زمینه آب، اتفاق خوشایندی را در سال نخست اجرای این جشنواره رقم زد.

در مراسم اختتامیه، اهالی رسانه در دو بخش نوشتاری و چندرسانه ای تجلیل شدند که در بخش نوشتاری، گزارش «از زمین تشنه هم طلا می‌روید» اثر آتنا رستمی آله‌خیلی از خبرگزاری صدا و سیما و گزارش «حال آب خوب نیست» اثر حسین احمدی از پایگاه خبری آوای خزر به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کردند.

همچنین در بخش چندرسانه ای، احسان فقیهیان از صدا و سیمای مازندران با فیلم کوتاه «نجات آب» و احسان فضلی اصانلو از خبرگزاری جمهوری اسلامی با گزارش تصویری «تشنگی در شالیزار» به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم شدند.

ضمناً داور جشنواره هیچ اثری را شایسته رتبه سوم در دو بخش ندانست.

گفتنی است: داوری آثار جشنواره "آب و آبادی" توسط علی صادقی پیشکسوت و مدرس حوزه رسانه صورت پذیرفت.

جشنواره های رسانه ای، ارتقای فرهنگ مصرف را بدنبال دارد

در این آیین، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران با ابراز پوزش بابت تاخیر در برگزاری اختتامیه، گفت: جشنواره رسانه ای «آب و آبادی» به منظور سوق دادن رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان به سمت تولید محتوای اثرگذار پیرامون آب اعم از تأمین، مصرف، بهره‌وری و ایجاد زیرساخت و شبکه آبی در مازندران طراحی شده بود.

فاطمه پورکاویان افزود: درنظر داشتیم به منظور بهره‌مندی از توان رسانه‌ای موجود در مازندران در مسیر فرهنگ سازی مصرف آب برای اقشار مختلف، جشنواره‌ای هدفمند را برای رسانه‌های استان برگزار کنیم که منجر به ارتقای فرهنگ مصرف و بهره‌وری در جامعه با استفاده از توانمندی رسانه‌های استان اعم از دیداری و شنیداری، نوشتاری و مجازی شود.

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه ای "آب و آبادی" معرفی شدند

رسانه ها در تصمیم گیری ها اثرگذارند

همچنین مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه تعامل رسانه و دستگاه‌های اجرایی به سود جامعه است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که ارتباط مان با رسانه‌ها تقویت و همواره وجود داشته باشد چراکه معتقدیم با همراهی شما می توانیم بهتر و سریع تر به اهداف و برنامه هایمان برسیم.

حیدر داوودیان گفت: از مشارکت رسانه ها در راستای تولید محتوای مرتبط با آب استقبال می‌کنیم و امید آن داریم در رویدادهای بعدی شاهد حضور پُررنگ تر اهالی رسانه باشیم.

وی با بیان اینکه مطبوعات، مدیران را در تصمیم گیری ها یاری می کنند و اثرگذار هستند، اضافه کرد: برگزاری جشنواره ها موجبات تولید آثار فاخر رسانه ای را فراهم و چالش ها و مطالبات را صریح تر به مسئولین منتقل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.