رابرت وود معاون امور سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: ما از خشونت در کرانه باختری و از تشدید تنش‌هایی که امسال شاهد آن بوده‌ایم به شدت نگران هستیم.

آمریکا: از تشدید خشونت در کرانه باختری بشدت نگران هستیم

به گزارش قدس آنلاین، رابرت وود معاون ویژه امور سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره فلسطین با حمایت از رژیم صهیونیستی افزود: ما از حمله تروریستی بی رحمانه علیه اسرائیلی ها در نزدیکی ایلی در کرانه باختری در ۲۱ ژوئن که منجر به کشته شدن چهار نفر و مجروح شدن چند تن دیگر شد، وحشت کرده ایم. ما این حمله را به شدت محکوم می کنیم.

وی اضافه کرد: ما همچنین حملات اخیر شهرک نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی را که منجر به کشته و مجروح شدن و خسارات قابل توجهی به اموال آنها شده است، محکوم می کنیم. ما به خانواده‌های آسیب‌دیدگان تسلیت می‌گوییم و به دولت اسرائیل تاکید کرده ایم که پاسخگو ساختن عاملان این اقدامات و پیگرد قانونی این اعمال خشونت‌آمیز اهمیت دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: ما همچنین از تصمیم اخیر اسرائیل مبنی بر پیشبرد بیش از ۵ هزار واحد مسکن در شهرک‌ ها و گزارش‌های مربوط به تغییرات در سیستم مدیریت شهرک‌سازی اسرائیل که برنامه‌ریزی و تصویب شهرک‌ها را تسریع می‌کند، عمیقاً نگران هستیم.

دیپلمات آمریکایی گفت: هم اسرائیل و هم تشکیلات خودگردان فلسطین باید گام های بیشتری برای تنش زدایی بردارند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از اقدامات یکجانبه، از جمله شهرک‌سازی، اخراج و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها، تروریسم و تحریک به خشونت خودداری کنند. این اقدامات تنها به تشدید بیشتر اوضاع کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.