اینکه چرا غرب چنین اقدامات خصمانه و توهین آمیزی را تحت لوای قانون و با برچسب آزادی‌بیان توجیه می‌کند و در سوی مقابل جهان اسلام برای مقابله با این رویه چه ابزارهایی داشته و چه باید بکند؟ پرسشی مهم است

اهداف پروژه شیطانی عبری-غربی قرآن‌سوزی چیست و مواجهه جهان اسلام با آن چگونه باید باشد؟ / توحش قرون‌وسطایی در قلب اروپا

اقدام «سلوان مومیکا» شهروند تندرو سوئدی که تحت حمایت پلیس و دیگر مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان کرد واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. این اعتراضات به‌ویژه در عراق برجسته بوده، به‌گونه‌ای که معترضان خشمگین در سفارت سوئد را شکستند و وارد آن شدند.

بهمن ماه سال گذشته نیز «راسموس پالودان» شهروند اسلام‌ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. جالب آنکه اقدام مومیکا با مجوز رسمی پلیس انجام شده است. اینکه چرا غرب چنین اقدامات خصمانه و توهین آمیزی را تحت لوای قانون و با برچسب آزادی‌بیان توجیه می‌کند و در سوی مقابل جهان اسلام برای مقابله با این رویه چه ابزارهایی داشته و چه باید بکند؟ پرسشی مهم است که در گفت وگو با دو تن از کارشناسان به آن پرداخته‌ایم.

پیگیری اهداف پروژه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد در گفت وگو با کارشناسان/تقسیم کار غربی عبری برای تحریک مسلمانان

هدف چیست؟

رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین  وزارت خارجه در گفت‌وگو با قدس درباره چرایی هتک‌حرمت قرآن در سوئد و اهداف غرب از پیش گرفتن چنین مسیری اظهار کرد: هدف از این اقدام در کشورهای اروپایی به‌ویژه در سوئد جلوگیری از  گسترش مسائل دینی و اعتقادی در میان مردم به ویژه جوانان  اروپایی است. بنابراین دست‌های پشت پرده‌ای که این اقدامات توهین‌آمیز را انجام می‌دهند، با هدف تحریک و درگیری مسلمان صورت می‌دهند.

وی می‌گوید:  هر شخصی که به معنی آزادی بیان اعتقاد داشته باشد، هیچ‌گاه به خود اجازه  توهین به سایر مقدسات دیگر ادیان به ویژه دین اسلام را نمی‌دهد و این اقدامی که در سوئد انجام شده، نشان‌دهنده این است که اشخاصی که به این اقدام دست زدند، نه تنها عقل درستی از مسائل دینی نداشته‌اند، بلکه مأمور ایجاد تنش در میان ادیان جهان هستند. قرآن سوزی در برابر مسجد اصلی استکهلم بزرگ‌ترین توهین به مقدسات مسلمانان جهان است.

مهمانپرست با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در برابر این اقدام واکنش جدی  نشان دهند، می‌افزاید: در راستای این اقدام توهین‌آمیز  باید کشورهای اسلامی نه تنها به سازمان ملل بلکه به تمام نهادها و  اتحادیه‌هایی که می‌توانند بر اعتراض مسلمانان تأثیر بگذارند، مراتب  اعتراض خود را بیان کنند. باید بحث‌های حقوق بین‌المللی در این رابطه صورت بگیرد و از طریق فشارهای سیاسی، کشورهای اسلامی روابط خود را با این کشور قطع و از طریق اتحادیه اروپا خواهان برخورد با این کشور شوند. او به موضوع دیپلماسی در جهان اشاره می‌کند و می‌گوید: چیزی که در این مسئله تأثیر زیادی دارد، دیپلماسی عمومی است، البته این کار در کنار یک سری بحث‌های حقوقی باید صورت بگیرد تا افکار عمومی دنیا را متوجه این اقدامات توهین آمیزکند. مهمانپرست بر ضرورت بیدار شدن افکار عمومی در اروپا اشاره می‌کند و می‌گوید: امروز باید افکار عمومی در جهان به ویژه در غرب آگاه شوند، مردم اروپا می‎توانند با اقدامات خود جلو توهین‌های دولت‌های خود بایستند و اجازه اینچنین اقداماتی را ندهند. بنابراین در کشورهای اروپایی ما نیازمند یک حرکت و بیداری مردمی هستیم، به‌طوری‌که  مردم با اعتراضاتشان نشان دهند اگر دولتی و یا جریان سیاسی به اعتقادات  سایر پیروان ادیان الهی توهین کنند با واکنش مردم مواجه خواهند شد. امروز نیاز به یک بیداری در میان ملت‌های جهان هستیم تا چنین  مشکلاتی  برای مقدسات ادیان به ویژه جهان اسلام به وجود نیاید.

پیگیری اهداف پروژه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد در گفت وگو با کارشناسان/تقسیم کار غربی عبری برای تحریک مسلمانان

سوئد آلت دست انگلیس و رژیم صهیونیستی

ابوالفضل ظهره وند دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز درباره اقدامات اساسی  جهان اسلام در برابر هتک حرمت  به قرآن، اظهار کرد: روز گذشته ما شاهد اعتراضاتی از سوی  مردم در کشورهای اسلامی بودیم، اما اقدام اساسی که باید در این زمینه انجام شود، برگزاری نشست فوری کنفرانس کشورهای اسلامی با حضور تمام اعضاست. وی تصریح کرد: ما بارها از سوی کشور سوئد شاهد چنین اقدامات توهین آمیزی نسبت به قرآن و پیامبر اسلام(ص) بوده ایم که باید تمام کشورهای اسلامی با سوئد قطع رابطه کنند. این یک رویکرد از سوی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی  به‌خاطر تنش با جهان اسلام است و سوئد بدون در نظر گرفتن عواقب آن وارد این مسئله شده و باید با این کشور برخورد جدی شود.

کارشناس مسائل سیاسی به بحث عضویت سوئد در ناتو اشاره کرد و افزود: تنها کشوری که در برابر عضویت سوئد تمام قد ایستاده ترکیه است. استکهلم به شدت نیازمند عضویت در ناتو است، برای اینکه بتواند نظر دیگر اعضا را به خود جلب کند و مشکل خود را حل کند، دست به این اقدام توهین آمیز در برابر مقدسات مسلمانان زده تا به‌عنوان برگ برنده ای این مشکل سوئد را حل کنند. وی به پشت صحنه اصلی جریان قرآن‌سوزی در استکهلم اشاره کرد و افزود: پشت صحنه اصلی  این اقدام  ریشه در صهیونیسم و جریانات فراماسونری وابسته به لندن دارد. چندمین باراست که  تحت عنوان قرآن سوزی در سوئد چنین توهینی به اسلام می‌شود، هرچند که به نظر می‌رسد این عمل یک تقسیم کار میان  برخی کشورها از جمله انگلستان و رژیم اسرائیل با هدف قرار دادن این کشور در برابر جهان  اسلام باشد.

او در ادامه گفت: کشورهایی که دارای مذهب  کاتولیک و مسیحی هستند همواره قرآن را  به‌عنوان یک کتاب آسمانی می‌دانند حتی رئیس جمهور روسیه درهفته گذشته در داغستان  در دیدار با نماینده مسلمانان با احترام خاصی با قرآن رفتار کرد. این کارشناس مسائل سیاسی درباره کشوره سوئد می‌گوید: کشور سوئد یک کشور بسته و نقش خاصی در اتحادیه اروپا ندارد، حتی این کشور امروز پناهگاهی برای منافقین شده، به‌طوری‌که در سفری که یکی از اتباع ایرانی به‌نام نوری به این کشور داشت، توسط تله‌ای که منافقین برای وی در سوئد گذاشته بودند، گرفتار و دستگیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.