قاسم عمو عابدینی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره طرح تحول آموزش عالی گفت: یکی از محورهای آموزش عالی در دوره جدید آموزش پژوهش محوراست ما آموزش را به تنهایی نمیبینیم، یک استاد فقط نقش تدریس ندارد، بلکه جریانمربیگری و معلمی، شاخص اصلی استاد است.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته موضوع نقش معلمی و استاد دچار خدشه شده بود افزود: در برنامه تحول آموزش عالی به نقش معلمی و مربیگری استاد توجه شده است، ایرانی ها از قدیم حکیمپروری میکردند و ما دارای حکمتخانه بودیم که توسعه این مدل از شاگرد پروری، موجب شد که جریان جدیدی شکل گیرد، موضوع آموزشی که حکیمپروری کرده و تحول ایجاد کرده است تبدیل به جریان مرجعیت می شود.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی گفت: هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریهپردازی و آزاد اندیشی، و نظریهپردازان موفق کرسیهای حکمرانی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور جمعی از مسوولان و فرهیختگان، اساتید و صاحبنظران علمی صبح روز فردا یکشنبه در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، افزود: در پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی از ۱۶ نفر از استادان سرآمد آموزشی تقدیر می شود.
عموعابدینی در خصوص نحوه انتخاب ۱۶ سرآمد آموزشی گفت: دانشگاه های سراسر کشور بر اساس آیین نامه ای در مجموع ۱۱۰ نفر از استادان را براساس چهار شاخص، فعالیت آموزشی با کیفیت، آموزش پژوهش محور که منجر به نظریه و کرسی نظریه پردازی شود، اخلاق حرفه ای در آموزش و شاگرد پروری و حکیمپروری، انتخاب کردند. همچنین آیین نامه سرآمدان آموزشی قبل از عید به دانشگاه ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷ نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند، انتخاب شدند و در کمیته اصلی نیز ۱۶ نفر به عنوان سرآمد آموزشی (حکیم پروری) برگزیده شدند که فردا در مراسم پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی تقدیر می شوند.
نظر شما