سخنگوی جنبش حقوقی عراق گفت: ما همه مدارک و شواهد را برای محکوم کردن کسانی که در ترور فرماندهان پیروزی (شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) دست داشتند در اختیار داریم.

جنبش حقوقی عراق: از کسانی که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند مدرک داریم

به گزارش قدس آنلاین، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه با اشار به اینکه روندهای قضایی و قانونی ممکن برای پیگیری و تعقیب مجریان و دست اندرکاران در جنایت ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابو مهدی المهندس» جانشین حشد الشعبی ادامه دارد، تاکید کرد که مدارکی دال بر مجرم بودن دست اندرکاران ترور فرماندهان پیروزی و طرف‌های شرکت کننده در این جنایت در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه جنبش مردمی حقوقی عراق به سمت افشای دست اندرکاران این جنایت و پیگرد قانونی آن‌ها حرکت کرده است، افزود: حمایت پارلمانی از بین المللی شدن این جنبش حقوقی در جنایاتی که در فرودگاه بغداد انجام شد، وجود دارد.

الصحاف افزود: این جنبش مدارکی در اختیار دارد که افراد و طرف‌های محلی و بین المللی شرکت کننده در ترور فرماندهان پیروزی را محکوم می‌کند.

وی اظهار داشت که در روزهای آینده شاهد افشای نتایج تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی خواهیم بود.

پیشتر «علی ترکی الجمالی» نماینده ائتلاف الفتح از مقامات ذیصلاح عراق خواستار پیگیری پرونده حقوقی ترور فرماندهان پیروزی و تعقیب قانونی دست اندرکاران این عمل تروریستی شده بود.

در این پیوند، پایگاه خبری المطلع عراق نیز امروز به نقل از «کاظم غریب آبادی» دبیر کمیته حقوق بشر ایران از آغاز روند رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانش توسط دادگاه خبر داد.

غریب آبادی به روند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همرزمانش توسط دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: کیفرخواست این پرونده چندی پیش صادر شد و به زودی روند رسیدگی به آن آغاز می‌شود.

وی افزود: قضات این پرونده اکنون تعیین شده‌اند و به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

دبیر کمیته حقوق بشر ایران با بیان اینکه جلسات دادگاه شکل و محتوا خواهد داشت، افزود: تشریفات آن باید رعایت و بیانیه کیفرخواست آن بررسی شود.

غریب آبادی با بیان اینکه دادگاه ممکن است مشکلاتی داشته و به اصلاح نیاز داشته باشد، اظهار داشت: مهم این است که دادگاه تشکیل شده و جلسات محاکمه به زودی آغاز خواهد شد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس که به دعوت مقام‌های عراقی به این کشور سفر کرده بود، در حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمان آن‌ها به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد و او رسما" مسئولیت انجام این جنایت را برعهده گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.