نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار برای تثبیت وضعیت معیشتی مردم گفت: مهمترین راهبرد در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رسیدگی به سفره های مردم باشد.

مهم ترین راهبرد وزارت صمت رسیدگی به سفره های مردم باشد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار برای تثبیت وضعیت معیشتی مردم اظهار کرد: مهمترین راهبرد شما در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رسیدگی به سفره های مردم باشد. این موضوع در حوزه اختیارات شماست؛ آن هم در شرایطی که حتی اگر توسعه اقتصادی بیش از امروز نیز باشد، بازهم تا زمانی که مردم در سفره هایشان احساس نکنند، سودی به حال هیچکس نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: از تنظیم بازار گرفته تا پیشگیری از سودهای نامشروع سوداگران، همگی در حوزه اختیارات صنعت، معدن و تجارت تعریف می شود.

وی با اشاره به آیه 22 سوره مبارکه احزاب خاطرنشان کرد: در جریان جنگ خندق، زمانی که لشکرهای بزرگی از کفار و مشرکین، مسلمانان را محاصره کرده بودند، قرآن کریم وضع حال مومنین را این گونه توصیف کرده که می گفتند «هذا ما وَعَدَنَا الله وَ رَسوله وَ صَدَقَ الله وَ رَسُوله» یعنی این وعده خدا و پیامبر او بوده که همه قوای کفر را در برابر ما متحد و همه را به یکباره به زانو درآورد تا قدرت اسلام ثابت شود. این وضع شباهت زیادی با شرایط کنونی ما نیز دارد زیرا امروز از طرف همه آن هایی که خود را ابرقدرت عالم می دانند، ایران اسلامی محاصره شده و در این شرایط، سرمایه اصلی نظام، وجود عناصر مخلص و مبتکری است که در عرصه های مدیریتی، گره گشای کار مردم باشند و با خلاقیت خود، راه چاره برای نابسامانی های اقتصادی کشور بیندیشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: همه آبرو و اعتبار نظام اسلامی به این است که پرچم امام زمان(عج) را در جهان پرفسق و گناه امروز به اهتزاز درآورده و از این جهت، همه مسئولیت و تکلیف شما نیز همین است که آبروی نظام را حفظ و امید مردم را برآورده کنید.

چشم انداز امیدبخش در بازار خودرو

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ابتدای این دیدار تأکید کرد: نخستین راهبرد ما در وزارت صمت این بود که براساس اسناد بالادستی کشور، سخنان رهبر معظم انقلاب و ارتباط گیری بی واسطه و مستقیم ما با مردم، یک سند مهم تدوین کنیم تا برنامه جامع انتظارات و اهداف کوتاه مدت و میان مدت مشخص شود زیرا باید گفت که تصمیم حساب‎نشده و دوره ای، به نتایج نامطلوب ختم می شود و همین مسائل هم تاکنون نارضایتی مردم را در برخی عرصه ها در پی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه خودرو، مسلم است که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند. بنده در نشست با صنعتگران هم تأکید کردم که ظرفیت های فوق العاده ای وجود دارد اما عوامل مختلفی باعث شده تا امروز، قیمت معمولی ترین خودروهای داخلی از حدمعقول بسیار بیشتر باشد.

وی گفت: این باور نادرستی است که ما بگوییم قیمت خودروی داخلی ارتباطی با قیمت جهانی خودرو ندارد. نتیجه همین تفکر هم باعث رقم‎خوردن شرایطی شده که قیمت خودروهای وارداتی به رقم های میلیاردی می رسد و اگر هم این موضوع قرار باشد با اخذ مالیات برای دولت درآمدزایی کند، در بازار منجر به جهش نامتوازن قیمت خودروی داخلی و رسیدن سطح نرخ گذاری به ارقام نجومی همچون 300 میلیون تومان می شود.

علی آبادی ابراز کرد: امروز ما افتخارآمیزترین مصنوعات ممکن را به کشورهای مختلف و حتی کشورهای اروپایی صادر می کنیم. مسئله صادرات توربین های گازی و 200 کالای راهبردی به کشورهای جهان در اوج تحریم ها، موضوعی است که نشان از ظرفیت صنایع ما دارد و در این شرایط، قیمت خودروی داخلی که به ناحق به 300 میلیون تومان رسیده، امری نیست که برای ما و مردم قابل قبول باشد. وزارت صمت برای حل این مسئله برنامه ریزی دارد و امیدواریم تا در سایه هماهنگی با مجلس، این مهم محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.