فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش ماموران کلانتری امام رضا(ع) مشهد متهم به ۲۳ فقره کلاهبرداری با ترفند رسید جعلی شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری متهم به ۲۳ فقره کلاهبرداری با رسید جعلی

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ" احمد نگهبان"  گفت: با دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از یکی از کسبه در محدوده خیابان امام رضا(ع)، پی گیری موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که مالک یک فروشگاه خشکبار است مشخص شد مردی میانسال با مراجعه به فروشگاه مالباخته پس از سفارش اجناس از قبیل ۲ و نیم کیلو زعفران، زرشک و پسته، با کشاندن شاگرد مغازه به پای دستگاه عابربانک رسید جعلی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به شاگردش تحویل داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همزمان شروع تحقیقات چند نفر دیگر از کسبه خیابان امام رضا(ع) و شیرازی نیز کلاهبرداری های مشابه با مبالغ بالا را به پلیس گزارش و در ادامه با بازبینی دوربین های مداربسته مشخص شد کلاهبرداری ها کار یک نفر است و با توجه به حساسیت موضوع تیمی ویژه از ماموران انتظامی برای دستگیری این فرد سودجو وارد عمل شدند.

سرهنگ نگهبان بیان داشت: ماموران کلانتری امام رضا(ع) پس از چند روز تحقیقات نامحسوس سرانجام محل اختفای متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در این عملیات ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهم قسمتی از اموال مسروقه شامل؛ دو دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی انگشتر فیروزه نفیس و مقادیری زعفران نگینی را کشف کردند.

وی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیس، مشخص شد گوشی های هوشمند و انگشترهای نقره نفیس کشف شده از مخفیگاه متهم، نیز از مسافرخانه ای در محدوده خیابان امام رضا(ع) به سرقت رفته که با تماس با مالباخته اموال مسروقه طی صورتجلسه ای تحویل وی شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس در مجموع به ۲۳ فقره کلاهبرداری با رسید جعلی از کسبه در هسته مرکزی شهر مشهد و سرقت نقره ها از مسافرخانه موردنظر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به معرفی متهم ۵۰ ساله به مراجع قضائی، در خصوص شیوه کلاهبرداری با رسید جعلی گفت: در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق ‌آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند.

وی افزود: این رسیدهای تقلبی به لحاظ ظاهر، کاملا مشابه رسیدهای واقعی، شبیه سازی شده‌اند، لذا لازم است همشهریان و هم‌وطنان عزیز ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید و فروش اینترنتی، از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس خودداری و در صورتی که رسید انتقال وجه از طرف خریدار برای آن‌ها ارسال شد، حتما با اخذ مانده موجودی حساب، از واریز وجه به حساب خود مطمئن شوند و پس از آن کالا یا خدمات مورد معامله را در اختیار خریدار قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.