معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است.

ظهور خوشه برنج در ۱۲۶ هزار هکتار شالیزار مازندران

به گزارش قدس انلاین، احسان عباسپور ، با اشاره به کشت برنج در ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار اراضی شالیزاری استان، اظهار کرد: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۹۶۱ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۱۱۲ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است. 

عباسپور با اشاره اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۷ هزار و ۲۲۲ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان توزیع و ۲۷۴ مورد آزمون خاک انجام شد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است، تصریح کرد: ۱۹۵ هزار هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی، ۱۰۰ هزار هکتار در مرحله گلدهی و بیش از ۱۰۰ هکتار در مرحله رسیدگی است.

وی در پایان حجم ذخیره سازی آب سدهای استان را ۱۷۸ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۹۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار و مرحله اول مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در ۱۱ هزار و ۴۵۱  هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۳ هزار و ۵۰ هکتار و بلاست برگ و خوشه برنج در ۵۶ هزار و ۶۸ هکتار مزاع شالیزاری استان انجام شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.