انتخابات

شمار تلفات حمله تروریستی روز چهارشنبه به پادگان ارتش در ایالت بلوچستان پاکستان به ۹ نفر افزایش یافت درحالی که ۳ نظامی دیگر این کشور هم در حمله شورشیان تجزیه طلب بلوچ در منطقه سوئی جان باختند.

۱۲ نظامی پاکستان در درگیری با شورشیان تجزیه طلب کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، حمله روز چهارشنبه مهاجمان مسلح که به گفته مسئولان امنیتی پاکستان متعلق به گروه‌های تروریستی تجزیه طلب بلوچ هستند، به پادگان ارتش در منطقه ژوب واقع در ایالت بلوچستان منجر به عملیات پاکسازی نیروهای ارتش شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر ۵ مهاجم این حمله تروریستی کشته شدند و در مجموع ۹ نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند.

در همین حال درگیری روز چهارشنبه میان نیروهای امنیتی پاکستان با عناصر شورشیان بلوچ در منطقه سوئی ایالت بلوچستان منجر به کشته شدن ۳ نظامی پاکستان شد و ۲ تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که شورشیان وابسته به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب طراح و مجری اصلی دو حمله روز چهارشنبه به نیروهای ارتش در استان بلوچستان هستند.

موج اخیر تروریسم در پاکستان که طی یکسال اخیر با بحران شدید سیاسی و اقتصادی مواجه است، به یک کابوس برای مردم این کشور تبدیل شده و تحلیلگران بیم آن دارند که پاکستان بار دیگر به دوران تاریک تروریسم فرو برود جایی که روزانه ده‌ها نفر طعمه انفجار و حملات تروریستی می‌شدند.

گروه‌های تروریستی تجزیه طلب معمولا مسئولیت عملیات‌های بمبگذاری، انتحاری و حمله به نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان را برعهده می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.