کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی به انتقاد از غیبتش در کلاس‌های پیش فصل لیگ برتر پرداخت.

ابوالفضلی: آمادگی حضور در تست‌ها را داشتم اما نمی‌دانم چرا برخلاف فیفا عمل می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا ابوالفضلی در حاشیه تست‌گیری داوران برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: بعد از مدت‌ها در جمع داوران حضور ندارم. من داوری را در تیرماه ۱۳۷۴ آغاز کردم. ۱۰۰ درصد تجارب خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهم. شغل‌های مدیریتی و اینکه پشت میز بنشیم را دوست ندارم. دوست دارم با داوران جوان، کارهای آکادمیک و همچنین پرورش داوران کار بکنم.

وی در واکنش به ممنوعیت حضور داوران بالای ۴۵ سال در لیگ برتر ادامه داد: آمادگی لازم برای داوری را داشتم. من در جام جهانی دیدم که دنیل اورساتو با ۴۷ سال سن، افتتاحیه را سوت زد. متئو لاهوز با ۴۹ سال سن در جام جهانی حضور داشت. چرا فیفا، قانون سن را برداشت؟ به خاطر تجربه و کیفیت. فیفا می‌خواست که داوران جوان در کنار آنها کسب تجربه کنند.

کمک دوم علیرضا فغانی در جام جهانی گفت: فیفا مرز سنی برای داوری را روی ۴۵ سال گذاشته بود ولی دید وقتی داوری می‌تواند آمادگی خود را حفظ کند و تست‌ها را پشت سر بگذارد، چرا از او استفاده نکنم. چه دلیلی می‌تواند داشته باشد که از داوران بالاتر از ۴۵ سال استفاده نکنم؟

وی اظهار داشت: شما ۳ هفته پایانی لیگ برتر ما را نگاه کنید. داوران باتجربه قضاوت کردند! ما اکنون یک سری داوران جوان داریم که چون تجربه کافی ندارند، نمی‌توانند کیفیت بالای خود را بروز دهند. وقتی یک داور جوان می‌تواند در کنار داور باتجربه کسب تجربه کند، چه قانونی، این به نفع سیستم است.

ابوالفضلی گفت: بگذارید یک مثال بزنم. الان وحید امیری بیشتر از همه سن دارد ولی بیشتر از همه هم می‌دود. مثل این می‌ماند که بگویند چون سنش بالاست، در زمین بازی نکند.

وی ادامه داد: بحث من بحث احترام است. داوران را می‌توانند ضمن تقدیر و تشکر از آنها خداحافظی کنند.

ابوالفضلی گفت: بهترین خاطره من حضور در کنار فغانی در فینال جام ملت‌ها بود و همچنین فینال شرق آسیا در لیگ قهرمانان. حضور در جام جهانی بهترین رویا برای هر داوری است که من این تجربه را کسب کردم. در خصوص تلخ‌ترین خاطره هم باید بگویم که به بازی اروگوئه و پرتغال بازمی‌گردد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.