انتخابات

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۱۲۳ اینفلوئنسر و بلاگر با گردش مالی ۲۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: پرونده مالیاتی این افراد در حال رسیدگی است.

پرونده مالیات ۱۲۳ اینفلوئنسر با ۲۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی موحدی بکنظردر مورد مالیات اینفلوئنسرها و بلاگرهای فضای مجازی گفت: بر اساس یک حکمی از قانون بودجه ۱۴۰۰ سازمان امور مالیاتی موظف شد، کاربران رسانه‌های فضای مجازی کاربرمحور که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده و دارای درآمد تبلیغاتی هستند را شناسایی کند. در این زمینه ۵۵۰ نفر اینفلوئنسر را شناسایی کردیم که حجم قابل توجهی درآمد به حساب این افراد واریز می‌شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که از بانک مرکزی گرفتیم، مجموع گردش مالی ۱۲۳ نفر از این اینفلوئنسرها ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از این وجوه واریزی جنبه درآمد دارد و برخی درآمد نیست، اما سرجمع این ورودی‌ها ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

موحدی بکنظر گفت: سازمان امور مالیاتی در حال رسیدگی به پرونده حساب اینفلوئنسرهاست که این مالیات مربوط به ۱۴۰۰ است. برای عملکرد سال ۱۴۰۱ اطلاعات به تازگی گرفته شده و هنوز بررسی نشده است.

وی افزود: هر فردی که دارای درآمد باشد و ما شناسایی کنیم، فرقی ندارد که این درآمد حاصل از چه فعالیتی باشد. تا یک حدی که قانون مشخص کرده معاف از مالیات است و بقیه درآمد بر اساس ماده ۱۰۱ قانون مالیات که همه مشاغل از جمله طلافروش، سبزی‌فروش و اینفلوئنسرها را در برمی‌گیرد، باید مالیات بپردازد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: بعد از شناسایی بلاگرها، معافیت‌های مالیاتی بر اساس ماده ۱۳۱ شناسایی می‌شود، اما اگر کسانی معافیت شغلی دارند، در عین حال درآمد تبلیغاتی دارند، باید اظهارنامه بدهند که اگر این افراد اظهارنامه نداشته باشند، مشمول جریمه عدم اظهارنامه می‌شوند و اگر کتمان درآمد کرده باشند، مشمول جریمه کتمان می‌شوند.

به گفته موحدی بکنظر؛ تاکنون ۲۵۰ نفر اینفلوئنسر شناسایی شده و پرونده آنها در جریان رسیدگی قرار دارد، اما هیچ‌کدام به مرحله پرداخت مالیات نرسیده، برای برخی از این افراد برگه تشخیص مالیات صادر شده و در مرحله رسیدگی قرار دارد و این مالیات‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.