اتحادیه آفریقا به منظور تکمیل روند آشتی ملی در لیبی طی امروز و فردا نشستی را در پایتخت جمهوری کنگو برگزار می‌کند که در آن تمام جریان‌های تاثیرگذار در تحولات لیبی حضور دارند.

کنگو میزبان نشست آشتی ملی لیبیایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، مقامات لیبیایی گفتند: جمهوری کنگو ( برازاویل ) چهارشنبه و پنچ شنبه هفته جاری میزبان نمایندگان جریان‌های مختلف سیاسی لیبی است تا آنان درباره تکمیل روند آشتی ملی با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند.

این مقامات افزودند: ریاست این نشست به عهده اتحادیه آفریقاست و در آن شخصیت‌هایی به نمایندگی از پارلمان، شورای عالی دولت، شورای ریاستی و سایر جریان‌های سیاسی لیبی حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» چنانچه شرکت کنندگان در نشست برازاویل ( پایتخت جمهوری کنگو واقع در ساحل غربی مرکز آفریقا – اقیانوس اطلس) درباره سازوکار پیشبرد اجرای روند آشتی ملی به توافقی دست پیدا کنند،کمیته موسسان تشکیل خواهد شد.

 در نشست برازاویل شرکت کنندگان تجربه دیگر کشورها را درباره آشتی ملی و یکپارچه نهادهای حاکمیتی را مورد بررسی قرار داده و با استفاده از این تجربه‌ها روند آشتی ملی لیبی را تکمیل خواهند کرد.

رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در فوریه گذشته طی یک نشست مطبوعاتی گفت: این اتحادیه در نظر دارد نشستی را درباره روند آشتی ملی در لیبی برگزار کند لذا با جریان‌های مختلف لیبیایی وارد مذاکره شده‌ است.

موسی فکی تصریح کرد: کمیته بلندپایه‌ای از اتحادیه آفریقا ریاست نشست آشتی ملی لیبی را به عهده خواهد داشت و رئیس جمهور کنگو برازاویل سکاندار این کمیته خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.