انتخابات

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش با استقبال از آرارات میزویان همتای ارمنستانی خود در ساختمان مرکزی وزارت امور خارجه با وی به گفتگو و رایزنی پشت درهای بسته پرداخت

دیدار و رایزنی امیرعبداللهیان و همتای ارمنستانی خود در تهران

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، آراراتذمیرزویان در حالی به تهران سفر کرده که موضوع افزایش تنش‌ها و ابهام در روند مذاکرات صلح میان ایروان و باکون به میزبانی بروکسل ابهامات و نکرانی‌هایی را در مرود اوضاع امنیتی این منطقه و سرنوشت صلح در منطقه قفقاز و به طور خاص قره‌باغ کوهستانی(آرتساخ) بوجود آورده است.

ظاهرا مذاکرات نیکول پاشینیان با الهام علی‌اف در بروکسل به نتیجه خاص و مثبتی نرسیده و همین موضوع احتمال بالاگرفتن دوباره تنش و درگیری را افزایش داده است.

کارشناسان در هفته های اخیر نگرانی‌های جدید در مورد تلاش آذربایجان و حمایانش برای جداسازی الحاق منطقه آرتساخ به آذربایجان مطرح کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اما امیور رایزنی های میرزویان در ترهان را حول مسائل دوجانبه، همکاری‌ها در حوزه انرژی، اقتصادی، ترانزیت و البته چارچوب همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای عنوان کرد و در پاسخ به قدس انلان تاکید کرد که تهران از روند مذاکرات صلح و ثبات در منطقه قفقاز استقبال و حمایت می‌کند و آماده است از ظرفیت‌های خود برای استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز استفاده کند.

این ظن و احتمال بسیار قوی است که در روزهای اتی دیدارها یا تماسهای دیپلماتیکی میان تهران و مقامات دولت باکو نیز برقرار شود.

گفتنی است این دومین سفر آرارات میرزویان در دولت ابراهیم رئیسی به تهران است . پیش از این حسین امیرعبداللهیان و کمتر از سه ماه قبل هم علی باقر معاون سیاسی او برای شرکت در نشست رایزنی‌های سیاسی بین ایران و ارمنستان به ایروان سفر کرده بودند.

دو وزیر خارجه تا دقایقی دیگر در یک نشست خبری مسترک شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.