بر اساس آمار وزارت کشور روسیه از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی، حدود ۲۰۵ هزار نفر از شهروندان کشورهای مختلف تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند.

اعطای تابعیت روسیه به ۲۰۵ هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون  (ژانویه تا ژوئن) حدود ۲۰۵ هزار نفر از شهروندان کشورهای مختلف، تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۳۸۲ هزار نفر کم‌تر است.

بر اساس آمار وزارت کشور روسیه، رتبه اول و دوم دریافت کنندگان تابعیت روسیه در نیمه اول سال ۲۰۲۳ مربوط به اتباع تاجیکستان (۸۷ هزار نفر) و اوکراین (۳۹ هزار نفر) بوده است.

با وجود این که درمجموع میزان درخواست‌ها برای دریافت تابعیت روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، اما میزان تابعیت ارائه شده به شهروندان تاجیک ۱۳ هزار نفر بیشتر از نمیه اول سال ۲۰۲۲ است. یعنی تقریبا در هر روز ۵۰۰ شهروند تاجیکستان تابعیت روسیه را دریافت کرده‌اند.

به عبارت دیگر، بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد شهرندان علاقه‌مند تاجیکستان به دریافت تابعیت روسیه در ۳ سال اخیر افزایش یافته است. به شکلی که اگر در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۳ هزار شهروند تاجیکستان تابعیت روسیه را دریافت کرده بودند، این شاخص در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰۳ هزار نفر و در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۷۳ هزار نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.