ژاپن ۷۵۰ کالای جدید به فهرست سیاه اقلام صادراتی به روسیه اضافه کرد که شامل خودروهای دست دوم و در راستای تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای گروه ۷ به خاطر جنگ اوکراین است.

ژاپن اقلام صادراتی به روسیه در فهرست سیاه را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ژاپن پیش از این ارسال خودروهای به ارزش بالاتر از ۶ میلیون ین معادل ۴۲ هزار دلار را از آوریل سال گذشته میلادی به روسیه ممنوع کرده بود. در اقدام جدید این کشور خودروهای نو و دست دوم گازوئیلی و دیزلی که ظرفیت موتور بالای هزار و ۹۰۰ مترمکعب دارند و خودروهای هیبردی نیز در فهرست جدید سیاه صادرات به روسیه قرار گرفته است.

صادرات دیگر اقلام ضروری از جمله نیمه رساناهایی که می توانند برای استفاده نظامی مورد استفاده قرار بگیرند، ابزار مکانیکی و ربات ها نیز با شروع جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ به روسیه ممنوع شد.

خودروهای ژاپنی تقاضای بالایی در بازار روسیه دارند. براساس داده های وزارت دارایی ژاپن صادرات خودروهای دست دوم به روسیه در سال ۲۰۲۲ در مجموع به حدود ۲۰۰ هزار دستگاه رسید که ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل از آن داشت.

وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن تخمین زده است که آخرین ممنوعیت صادراتی این کشور علیه روسیه ارزشی حدود ۲۰ درصد آنچه ژاپن در سال ۲۰۲۱ به روسیه صادر کرده است داشته باشد.

اقلام دیگر که به فهرست سیاه ژاپن اضافه شدند شامل آهن، فولاد، دیگ بخار و الیاف است که فعالیت های صنعتی روسیه به آن بستگی دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.