پیشنهاد سردبیر

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 904341

تنفس مصنوعی سازشکاران برای بقای رژیم جعلی

سید هادی سیدافقهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا

بنیامین نتانیاهو برای فرافکنی و جلوگیری از بحران آفرینی در داخل سرزمین های اشغالی از طریق رسانه ها و کمک عربستان سعودی و بحرین که بعنوان کمک فنر این رژیم  در منطقه هستند افکار عمومی را  به سمت بحران های مصنوعی از جمله لبنان ویا سوریه سوق می دهد.

معادلات داخلی و وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی در سمت و سویی حرکت می‌کند که حتی مقامات این رژیم نیز برای نخستین ‌بار از اصطلاحاتی چون «جنگ داخلی» و «فروپاشی از درون» صحبت می‌کنند. امروز اشغالگران در یک تنگنای سیاسی و فشار امنیتی قرار گرفته اند و می توان به صراحت گفت در سرزمین های اشغالی  شکاف عمیقی ایجاد شده و باید هرلحظه شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی باشیم .

اعتراضات دامنه داری که در چند ماه گذشته در تل‌آویو و دیگر شهرهای ‌اشغالی در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی صورت گرفته بیش از هرچیز نشان‌دهنده جدایی و اختلافات درونی میان صهیونیست‌ها است و به نظر می‌‍رسد که رژیم اسرائیل هیچ‌گاه به مانند امروز تا بدین حد آشفته نبوده‌ است. درگیری های داخلی در شهرهای مختلف در فلسطین اشغالی فراتر از درخواست های معمولی جناح های مختلف و یا احزاب است و جامعه یهود علیه خود اسرائیل اعلان جنگ کرده و این خود بستر یک جنگ داخلی خواهد بود.

اعتراضات جامعه صهیونیستی به تغییرات قضایی به ارتش و افسران ذخیره این رژیم نیز رسیده تا جایی که تامیر پاردو رئیس پیشین سرویس جاسوسی موساد اخیرا اعلام کرده این رژیم به دلیل تغییرات قضایی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دنبال اجرای آن است، هیچ آینده‌ای نخواهد داشت.  بر اساس مصوبه پارلمان رژیم صهیونسیتی برخی اختیارات قضایی به کنست یا پارلمان اسرائیل واگذار می شود تا حق داشته باشند احکام قضایی را نقض یا وتو کنند. اگر جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی انجام شود شاهد تحولاتی در بیرون از مرزهای اسرائیل خواهیم بود  بطوریکه چندین جبهه از سمت سوریه و لبنان و نیز جبهه ای از داخل سرزمین های اشغالی به ویژه کرانه باختری رود اردن و غزه علیه این رژیم فعال خواهد شد. رژیم صهیونیستی تحت تأثیر بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی و دودستگی در رأس هرم سیاسی قرار گرفته، امروز وضع اسرائیل بی‌ثبات شده و می‌خواهد بحران سرزمین‌های اشغالی را به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی هدایت کند. در این شرایط بنیامین نتانیاهو برای فرافکنی و جلوگیری از بحران آفرینی در داخل سرزمین های اشغالی از طریق رسانه ها و کمک عربستان سعودی و بحرین که بعنوان کمک فنر این رژیم  در منطقه هستند افکار عمومی را  به سمت بحران های مصنوعی از جمله لبنان ویا سوریه سوق می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.