قالیباف با بیان اینکه دشمن از ورود به عرصه‌های نظامی علیه ایران منصرف شده است، گفت: دشمن ده‌ها اقدام نظامی و امنیتی علیه ایران صورت داد، اما از این موضوع منصرف شده و به نقطه ضعف ما که مشکلات اقتصادی است از طریق جنگ ترکیبی ورود پیدا کرده است.

قالیباف: دشمن از ورود به عرصه‌های نظامی علیه ایران منصرف شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از بانوان موکب‌دار اربعین که امروز(پنجشنبه، ۲۶ مرداد ماه) در قرارگاه امام رضا(ع) در تهران برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه‌های موجود درباره حوزه بانوان در موکب‌ها را از دو بُعد وظیفه خدمتگزاری جهادی و قانونگذاری دنبال خواهم کرد، گفت: هرگاه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی، اجتماعی و در هر بخش دیگری، کار را از مردم گرفتیم، در آنجا شکست خوردیم.

دولت‌ها نباید در امورات مردم دخالت کنند/تسهیل‌گری و تنظیم‌گری وظیفه دولت است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو موضوع ایمان به سنت‌های الهی و مردم، رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ایمان و باور به سنت‌های الهی تحت تأثیر هیچ شرایط نظامی، سیاسی، اجتماعی و غیره قرار نگرفته و تحویل و تبدیل نمی‌شود؛ البته این موضوع به معنای عدم تلاش و تصمیم‌گیری نیست بلکه باید با تمام عِدّه و عُدّه خود فعالیت کرده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شامل «من حیث ما لایحتسب» شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه عنصر دوم مردم هستند که هر کاری را می‌توانند انجام دهند، عنوان کرد: دولت‌ها نباید در امورات مردم دخالت کنند بلکه باید اجازه دهند مردم امورات مختلف را انجام دهند و دولت‌ها صرفاً باید کمک کرده و تنظیم‌گری و تسهیل‌گری کنند.

اربعین نوآورانه‌ترین فناوری اجتماعی برای گردهم‌آوری سلایق مختلف است

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اهمیت رویداد اربعین، گفت: اتفاقات سال گذشته کشور ریشه در موضوعات فرهنگی و تربیتی دارد؛ وقتی حرف از دهه هفتادی‌ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها می‌زنیم باید به این مسیر از این منظر توجه کنیم که اربعین بزرگ‌ترین فرصت فناوری اجتماعی و فرصتی تاریخی است که خداوند در فرهنگ قرآنی و در مکتب اهل بیت(ع) و از عاشورا تا امروز برای ما قرار داده است.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، عنوان کرد: این همان فناوری اجتماعی است که باعث شده ما اربعین را به درستی انجام دهیم. از واقعه عاشورا چندین سال گذشته اما امروز این موضوع نوآورانه‌ترین موضوعی است که می‌توانیم از این طریق همچنان در خیمه گاه امام حسین(ره) و اربعین همه را با هر سلیقه‌ای گرد هم جمع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.