رسانه‌ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی در ادامه بازخوانی‌های خود از سخنرانی اخیر دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کردند: شناخت او از وضعیت تل‌آویو، یک جنگ روانی علیه ماست و سیدحسن نصرالله از قدرت موشک‌های دقیق خود اطمینان دارد.

تحلیلگران صهیونیست: نصرالله از موشک‌های دقیق خود اطمینان دارد

به گزارش قدس آنلاین، سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در شب دوشنبه به مناسبت هفدهمین سالگرد جنگ۲۰۰۶ مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفته و مقامات، کارشناسان و تحلیلگران تل‌آویو تاکنون، درباره مواضع و توانمندی‌های شخصی او اظهارنظر می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند که اطلاعات وی از «جزئیات تحولات اسرائیل بسیار چشمگیر» است و این اشراف، بخشی از جنگ روانی او علیه تل‌آویو را تشکیل می‌دهد.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» درباره این تحلیل‌ها نوشت: کارشناسان اسرائیلی هشدار می‌دهند که نصرالله بسیار احساس راحتی می‌کند، تا جایی که به عنوان یک تحلیلگر نظامی و سیاسی در امور اسرائیل ظاهر می‌شود و این دلیل بسیار خوبی برای نگرانی ماست. برخی دیگر سیدحسن را «بزرگترین کارشناس مسائل اسرائیل در محور مقاومت» توصیف کرده و افزودند که او «عضو برجسته این محور است که دستوری دریافت نمی‌کند، بلکه با او درباه تصمیمات مشورت می‌شود».

افسران سابق رژیم اشغالگر هم ارزیابی‌های خود را از پیشینه و عواقب مواضع سیدحسن نصرالله ارائه دادند. به گزارش روزنامه «معاریو»، سرلشکر تامیر هیمن، رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش صهیونیستی (امان) و مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی تل‌آویو، در این زمینه گفت: اظهارات غیرعادی مقامات حزب الله یک موضوع شناخته شده و معمولی است. سیدحسن نصرالله یکی از اعضای برجسته محور مقاومت است که از کسی هم دستور نمی‌گیرد؛ اما ما به جنگ با حزب‌الله نزدیک نیستیم.

طبق گزارش «شبکه۷» رژیم صهیونیستی، سرلشکر ذخیره «ایال بن رووین» معاون فرمانده منطقه شمال در ارتش اشغالگر و عضو سابق کنست هم در این باره تاکید کرد: نصرالله فردی منطقی است که رسانه‌های اسرائیلی را دنبال می‌کند. 

در ادامه گزارش المیادین آمده است: سرتیپ ذخیره «امیر آویوی»، بنیانگذار جنبش «امنیتی‌ها» در سرزمین‌های اشغالی هم  در مصاحبه با شبکه۱۳ اسرائیل هشدار داد که سیدحسن نصرالله در این سخنرانی نشان داد که از موشک‌های دقیق خود اطمینان دارد.

در برجسته‌ترین اظهارنظرات تحلیلگران صهیونیست، تعداد زیادی از آن‌ها تصریح کردند که سیدحسن نصرالله از نزدیک رسانه‌های اسرائیل را دنبال می‌کند و او با جزئیات «وقایع داخل اسرائیل» آشناست. «حزی سمینتوف»، کارشناس مسائل عربی در شبکه۱۳ گفت: سیدحسن نصرالله روزنامه‌های اسرائیل را می‌خواند و به نشان دادن اطلاعات خود از اوضاع سیاسی اسرائیل ادامه می‌دهد؛ او از نزدیک آنچه را که در اسرائیل اتفاق می‌افتد دنبال می‌کند.

«یوسی یهوشع»، خبرنگار و تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، هم اذعان کرده بود: شاید باید با سخنان نصرالله [بعضی مسائل را] تمام کنیم؛ کلام او نشان می‌دهد که تحلیلش از وضعیت داخلی اسرائیل براساس آگاهی است.

«امیر بار شالوم»، کارشناس امور امنیتی و سیاسی در شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «نصرالله اطلاعات و دانش بسیار چشمگیری از جزئیات تحولات در اسرائیل دارد و نشان دادن این موضوع بخشی از جنگ روانی او علیه اسرائیل است».

شب دوشنبه دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تصریح کرده بود: اشغالگران هیچ دستاورد واقعی در ارتش ندارند و مطمئناً ارتش عظیم و افسانه‌ای هم ندارند؛ همه دستاوردهای آن‌ها جودادن است. ضربه واقعی به ارتش اسرائیل را زمانی خواهیم دید که قانون جدید معافیت سربازی افراطیون مذهبی تصویب شود؛ اگر این قانون تصویب شود ضربه سختی به ارتش وارد خواهد شد.

وی در جای دیگری از سخنان تصریح کرد: اکنون و با توجه به شکاف سیاسی در اسرائیل، وضعیت کنونی ارتش در مقایسه با تمام دوران بدترین وضعیت است و این چیزی است که مقامات و افسران ذخیره اسرائیل می‌گویند. این موضوع در روزهای اخیر بین نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و فرمانده نیروی هوایی رژیم مورد بحث بوده است.

سیدحسن نصرالله در این سخنان که به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی در جنگ۲۰۰۶ ایراد کرد، با اشاره به اینکه «مسیر محور مقاومت یک مسیر صعودی دارد»، تاکید داشت: «اگر تحولات میدان به نبرد با محور مقاومت تبدیل شود، چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.