۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 908098

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تاکنون ۹۰ درصد موقوفات موجود در مناطق مختلف استان سنددار شده است.

۹۰ درصد موقوفات زنجان سنددار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: موضوع سند دار کردن موقوفات را از چند سال قبل در حال پیگیری هستیم.
وی یادآور شد: تایید اطلاعات موقوفات، سنددار کردن املاک وقفی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی، اسکن اسناد و تثبیت مالکیت موقوفات از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ سند اولیه و ۳۲ سند تبدیلی برای موقوفات استان زنجان دریافت شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد موقوفات استان زنجان سنددار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تمام مساجد و امامزادگان باید سنددار شود، افزود: سالانه نزدیک به ۲ یا سه هزار سند برای موقوفات دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موقوفه برخی از امامزادگان سند ندارد یا با مشکل معارض مواجه است، گفت: اخیرا موقوفه یکی از این امامزادگان، رفع تصرف و سنددار شد.
کرمی با تأکید بر اهمیت سنددار شدن موقوفات، گفت: این امر عامل اصلی در تثبیت موقوفات، تسهیل در حفظ، نگهداری و ارتقای زیرساخت‌های موقوفات است که نهایتا منجر به بهبود مدیریت بر موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری در آنها می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: در همین راستا سال گذشته در همایش مشترک سازمان اوقاف و ثبت اسناد، استان زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملکرد حدنگاری و کاداستر املاک و اراضی وقفی شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در قالب ۳۱ هزار رقبه در این استان خبر داد و افزود: ۵۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع)، ۱۸ درصد مربوط به سلامت و مابقی نیز مربوط به سایر بخش‌هاست..

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.