مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال حل مشکل نبودند و با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبات لازم را انجام ندادند تا مانع از اجرای این قانون بی رحمانه در خصوص نمایندگان ایران شوند.

کمک داور ویدئویی همچنان بلای جان فوتبال ایران؛ آقای تاج! دقیقا کجایی؟!

به گزارش قدس آنلاین، وقتی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در آئین قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پشت تریبون محل برگزاری مراسم قرار نمی گرفت، هیچ یک از هواداران فوتبال ایران گمان نمی‌بردند اظهارات او همانند یک فشنگ قلب آنها را نشانه برود، اما وقتی او از ضرورت استفاده از سامانه کمک داور ویدئویی در مرحله گروهی مسابقات سخن گفت ، شوک سنگینی به هواداران سه باشگاه ایرانی وارد شد چون با این تصمیم ناگهانی دیگر آنها امکان تماشای بازی‌های تیم مورد علاقه خود در مرحله گروهی در خانه را نداشتند!

این اتفاق هولناک زمانی تلخ تر می‌شود، که بسیاری از هواداران فوتبال تصور می کردند با حل مشکل دیپلماتیک میان ایران و عربستان آنها می تواند در جریان بازی تیم های مورد علاقه‌شان با نمایندگان عربستان سعودی بازی ستارگان رویایی فوتبال جهان که به تازگی به عضویت باشگاه های عربستانی درآمدند را از نزدیک تماشا کنند اما با این اتفاق برای چندمین بار امکان میزبانی از باشگاه های ایرانی سلب و به احتمال بسیار زیاد بایستی بازی های مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار شود.

مگر اینکه در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا برگزاری مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سامانه کمک داور ویدئویی از سوی طرف ایرانی خریداری شود و در اسرع وقت راه اندازی شود تا در صورت تائید فیفا و کمیته داوران فدراسیون جهانی مجوز میزبانی به نمایندگان فوتبال ایران دوباره اعطا شود، موضوعی که به نظر نشدنی می آید و بایستی دوباره شاهد حسرت و اندوه تماشاگران ایرانی در این رابطه باشیم.

اما سوال مهمی و کلیدی که برای صاحبنظران و منتقدان به وجود می آید اینست که آیا مسوولان فدراسیون فوتبال در جریان وضع این قانون نبودند؟ گمانه زنی های فراوانی در این خصوص شکل گرفته که با در نظر گرفتن این احتمالات به نظر می آید فدراسیون فوتبال پیش از اینکه این موضوع به صورت رسمی از سوی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم قرعه کشی فصل جدید مطرح شود، در جریان ماجرا بودند و با نامه نگاری های محرمانه موضوع را به اطلاع دولت رساندند تا از آنها درخواست کمک کنند.

با استناد به نامه معاون اول رئیس جمهور که چند روز قبل در رسانه های خبری منتشر شد به نظر می آید مسوولان دولتی برای حل مشکل دستور لازم را صادر کردند اما موضوع به این سادگی ها نیست چون خرید و راه اندازی سامانه کمک داور ویدئویی به این سادگی ها امکان پذیر نیست و مشکلات تحریم های ظالمانه مانع جدی بر سر راه تامین این تکنولوژی است از این رو موضوع با دستور عالی ترین مقامات اجرایی کشور حل و فصل نمی شود! بر این اساس به احتمال بسیار زیاد امتیاز میزبانی سه نماینده ایران در این مسابقات از بین خواهد رفت و همچنان تماشاگران ایرانی در حسرت برگزاری بازی های مهم خود در جریان لیگ قهرمانان آسیا در خانه به سر خواهند برد.

اما ابهام بزرگی که در این بین وجود دارد و بایستی مسوولان فدراسیون فوتبال در خصوص آن توضیح دهند اینست که چرا با وجود موانع قانونی و مشکلاتی که از بابت تحریم های ظالمانه برای خرید این سامانه پیش روی کشورمان قرار دارد، مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال حل مشکل نبودند و با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبات لازم را انجام ندادند تا مانع از اجرای این قانون بی رحمانه در خصوص نمایندگان ایران شوند.

مگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در زمان انتخابات فدراسیون ادعا نکرد مشکل حذف استقلال و پرسپولیس، مشکل پخش تلویزیونی مسابقات و مشکل ورود سامانه کمک داور ویدئویی را حل و فصل خواهد کرد ؟ پس چرا خبری از تحقق آن وعده ها نشد و همچنان شاهد تکرار تراژدی کابوس وار محرومیت از میزبانی در بازی های خانگی هستیم؟!

آیا مهدی تاج در این خصوص شفاف سازی لازم را به خرج خواهد داد؟ یا اینکه با زیرکی و هوشمندی همیشگی دوستان در فدراسیون فوتبال از زیر بار پاسخگویی شانه خالی می کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.