به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتبی نظری روز گذشته با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای پیگیری مصوبات جلسه هشتاد و هشتم شورای گفتوگوی بخش خصوصی و دولت، نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهرهمندی از حمل و نقل ترکیبی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.
وی افزود: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی، نمایندگانی از طرحهای شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه آهن شمال، کشتیرانی دریای خزر، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان در این نشست چند جانبه حضور داشته و بحث کارشناسی بسیاری در این نشست انجام شد.
نظری با اشاره به مصوبات این نشست، خاطرنشان کرد: ارائه راه کار تشویقی در راستای حمایت از صاحبین کالا به منظور بکارگیری حمل و نقل ریلی در انتقال محمولات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تدوین شود و دوره آموزشی با محوریت "خدمات ارائه شده توسط راه آهن، بنادر و دریانوردی و کشتیرانی دریای خزر" توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان برای بازرگانان و تولید کنندگان برگزار گردد.
دبیر نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راهآهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی تصریح کرد: شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به منظور اتصال شبکه راه آهن سراسری به بندر کاسپین برنامه زمان بندی دقیقی ارائه دهد و با توجه به طرح مصوب اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه سراسری راه آهن اجرای این پروژه توسط آن شرکت عملیاتی شود.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مزایای حمل و نقل چند وجهی، عنوان کرد: صرفهجویی در زمان، مقرون به صرفه بودن، ارتباط بهتر و ردیابی آسانتر کالا، ساده کردن روند برقراری ارتباط بین مخاطبین و حاملهای مختلف از ویژگیهای حمل و نقل چندوجهی است.
وی ادامه داد: حمل و نقل چند وجهی با ترکیب کردن چند مدل حمل و نقل، نواقص مربوط به هر مدل را حذف و با هم افزایی بین چند روش، بهترین امکان را برای حمل و نقل کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.
نظر شما