مدیرکل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایجاد کمیته تخصصی ذیل نهاد بین المللی ایکوم که تنها سازمان تخصصی غیردولتی موزه‌ای و موزه‌داران جهان است، می تواند به ارتقاء و محافظت از تاریخ و میراث‌ طبیعی کشور منجر شود.

تشکیل کمیته تخصصی موزه‌های تاریخ طبیعی ایران در ایکوم

محمد مدادی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی - آموزشی مدیریت موزه تاریخ طبیعی و بانک ژن حفاظت محیط زیست کشور در تبریز گفت: یکی از برکات این نشست توافق برای راه اندازی کمیته یاد شده بود و مقرر شد ظرف یک ماه آینده آیین نامه مربوطه و مشترک با نظر کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و ایکوم تدوین و پس از تأیید نهایی نسبت به فعالیت رسمی کمیته اقدام شود.

وی بهره مندی از تجارب و دانش ایکوم در زمینه های مدیریت موزه ها، علوم فنون مربوط به موزه داری و ارتباط با مخاطبان را از جمله مزیت های فعال شدن کمیته تخصصی موزه های تاریخ طبیعی ایران ذیل این مجموعه جهانی برشمرد.

وی تأکید کرد: نقش و اهمیت تاریخ طبیعی و مسائل مربوط به حفاظت، آموزش، تحقیق و پژوهش، کشورهای مختلف جهان را بر آن داشته تا نسبت به فعال سازی کمیته های تخصصی در این زمینه اقدام کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس، مقدمات این کار را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.