تحولات لبنان و فلسطین

هواپیمایی جمهوری اسلامی که تنها ایرلاین برگزارکننده عملیات حج امسال بود، افزایش تاخیرهای تیرماه را به دلیل‌ پروازهای حجاج از فرودگاههای جده و مدینه و جزو تاخیرات فرودگاهی غیربرنامه‌ریزی اعلام کرد.

توضیحات ایران ایر درباره تاخیرات فرودگاهی عملیات حج امسال

به گزارش قدس آنلاین، این شرکت هواپیمایی در پاسخ به گزارش یکی از رسانه‌ها با عنوان «پرونده سیاه این شرکت‌ هواپیمایی در تیر ماه ۱۴۰۲» نوشت: عملکرد منتشر شده مربوط به برهه زمانی انجام عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ بوده است که بخشی از این تاخیرهای منظور شده در ایام پروازهای بازگشت حج رخ داده و جزو تاخیرات فرودگاهی غیربرنامه‌ریزی شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده و مدینه است که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

از سوی دیگر در خصوص متوسط تاخیر بالای ایران ایر یادآور می‌شویم: میزان تاخیر ثبت شده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما و مهمتر در چه برهه زمانی صورت گرفته است؟

ایران ایر در این اطلاعیه می‌افزاید: اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند به طور حتم میزان تاخیر کمتری خواهد داشت که به معنی منضبط بودن آن نیست.

هواپیمایی هما اضافه کرده است: اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام شود تاخیر بر اساس تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی محاسبه شود.

از سوی دیگر برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی اضافه می‌کند: با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگی‌های بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار صورت می‌گیرد. بخشی از این تاخیرات می‌تواند مربوط به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات اینچنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیر برنامه ریزی محسوب می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در این بین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر هم است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه می‌کند و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایت مندی، در آخرین لحظات پذیرش می‌شود. این موضوع گاها موجب ثبت تاخیر به اسم ایرلاین می‌شود. یا مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه نکرده است لذا باید بار این مسافر پیاده شود تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این پروسه زمانبر و تاخیر را در پی دارد.

بار دیگر یادآور می‌شود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درجهت افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات تلاش می‌کند با رصد لحظه‌ای عملیات پرواز و استفاده حداکثری از هواپیمای پشتیبانی بتواند بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.