رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوستن به بریکس باعث توسعه روابط با همسایگان، کشورهای منطقه و همچنین در سطح بین‌المللی و قاره ای خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم با شرکت در این مجمع روابط پارلمانی بیش از گذشته توسعه یابد.

قالیباف: پیوستن به بریکس باعث توسعه روابط با همسایگان خواهد شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از برنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی و شرکت در مجمع پارلمانی بریکس، اظهار داشت: در روابطمان با کشورهای عضو بریکس و همچنین کشورهای افریقایی فرصت خوبی برای روابط دو جانبه پارلمانی و همچنین توسعه آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس از جهات مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی دارای منافع و همچنین در موقعیت جغرافیایی ما بسیار موثر است.

قالیباف افزود: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران و سه عضو اصلی بریکس با موقعیت جغرافیای خاص یعنی روسیه، هند و چین در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی و فرصت‌های ویژه‌ای داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوستن به بریکس باعث توسعه روابط با همسایگان، کشورهای منطقه و همچنین در سطح بین‌المللی و قاره ای خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم با شرکت در این مجمع روابط پارلمانی بیش از گذشته توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.