یکی از رهبران جنبش حماس با انتقاد از عادی سازی روابط و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که باز شدن پای اشغالگران به خاک حجاز به معنای پذیرش اشغال سرزمین فلسطین است.

حماس: باز شدن پای صهیونیست‌ها به حجاز به معنای پذیرش اشغال فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حسین ابو کویک در گفت‌وگو با رادیو صوت القدس تاکید کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سایه پافشاری بر اشغالگری سرزمین ما و اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی صهیونیستی و همچنین اقدامات تروریستی و تلاش برای یهودی‌سازی قدس انجام می‌شود.

وی گفت: سازش با رژیم صهیونیستی امروز یک خطایی فاحش از سوی کشورهای عربی است که برای عادی سازی روابط شتافته‌اند.

ابوکیک گفت: اجازه دادن به اشغالگران برای گذاشتن پاهایشان در خاک حجاز در راستای تسلیم و پذیرش اشغال خاک فلسطین است.

این عضو جنبش حماس افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این رژیم را برای پیشروی در پروژه های شهرک سازی و تداوم یهودی سازی قدس و تغییر هویت این مکان مقدس تشویق می‌کند.

وی تاکید کرد: سازش با صهیونیست‌ها به معنای دادن امتیازات مجانی است و مساله ما تسهیلات اقتصادی نیست بلکه آزادی و بازگشت است.

حسین ابوکویک گفت که عادی سازی روابط را به طور کامل نمی‌پذیریم زیرا در تضاد با معاهدات عربی است و امت عربی باید هوشیار شود؛ قبل از اینکه ثروتش را به غارت ببرند و ملت‌ها را به بردگی در بیاورند.

وی اضافه کرد: فلسطین جز لاینفک امت عربی است و ما صاحب پروژه آزادی بخشی هستیم و این سازش‌ها را نمی پذیریم.

«حاییم کاتس» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه شنبه) به عنوان اولین سفر رسمی یک وزیر صهیونیست در راس هیاتی به منظور شرکت در نشست سازمان جهانی گردشگری به ریاض سفر کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرد که قرار است هفته دیگر، «شلومو کرعی» وزیر ارتباطات این رژیم به عربستان برود.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی امروز فاش کردند که یک مقام وزارت بهداشت این رژیم با یک وزیر سعودی در عربستان محرمانه دیدار داشته است.

۱۹ شهریور رسانه‌های صهیونیستی نیز از ورود یک هیات «اسرائیلی» به عربستان برای نخستین بار خبر داده بودند.

عربستان شهریورماه برای نخستین‌بار به یک هیات صهیونیست اجازه داد تا برای مشارکت در کنفرانس یونسکو در این کشور حضور پیدا کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حضور این هیات در عربستان به بهانه شرکت در کنفرانس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.