عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از اقدامات سنتی و دفتری در این بخش جلوگیری کرده و روند اخذ مالیات ستانی در کشور را هوشمندانه می کند.

پایان اقدامات مالیاتی سنتی و دفتری؛ قانون سامانه مودیان شائبه زیر میزی را حذف می کند

مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار قدس با اشاره به با اشاره به ویژگی های قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان کرد: همواره یکی از چالش های ما درباره اختلاف نظرهایی بوده که فعالان اقتصادی ، کسبه و اصناف با سازمان هایی همچون سازمان امور مالیاتی داشته اند. به واقع یکی از کارکردهای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان این است که از این اختلاف نظرات و چالش های ایجاد شده به صورت سیستمی و ریشه ای جلوگیری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان روند اخذ مالیات در کشور را شفاف خواهد کرد، گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یک سازوکار کاملا شفاف از آنچه که در گردش مالی یک واحد صنفی رخ می دهد را نمایان می کند.

وی تاکید کرد: همچنین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از اقدامات سنتی و دفتری در این بخش جلوگیری کرده و روند اخذ مالیات ستانی در کشور را هوشمندانه می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره گیری از قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان هزینه های کمتری را در زمینه اخذ مالیات به همراه خواهد داشت، ادامه داد: این قانون رضایتمندی و شفافیت بیشتری در امور مالیاتی ایجاد خواهد کرد. همچنین این قانون از دخالت های خارج از قانون اپراتورها و از شائبه هایی همچون اخذ زیر میزی در این بخش جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیرو قانون فوق اخذ مالیات به صورت هوشمند بوده و همه طرفین رضایتمندی خود را نشان خواهند داد، ادامه داد: در این بخش وضعیت مالیات ستانی ما نیز شفافت تر،منصفانه تر و پیش بینی پذیر تر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سامانه های فعال به سامانه مرکزی این قانون متصل شوند، بیان کرد: در حقیقت موفقیت این قانون مستلزم این است که قانون فوق به صورت کاملی اجرایی شود و ارتباط و اتصال سامانه ها به درستی اتفاق بیافتد تا بتواند به موفقیت اصلی خود دست پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر این اتصال برقرار نشود، قانون ناقص مانده و طبیعتا باز هم شرایط به صورت جزیره ای ادامه پیدا می کند و هدف اصلی قانون محقق نمی شود و باید حتما سامانه مودیان مالیاتی به طور کامل به اجرا در بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.