انتخابات

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: زنان رسانه‌ای ایران همچنان استوار ایستاده‌اند و همچون شیرین ابوعاقله حرکت و موجی را ایجاد کردند که حتی دشمن از جنازه آن‌ها نیز می‌ترسد.

زنان رسانه‌ای ایران استوار ایستاده‌اند 

به گزارش قدس خراسان، عصر روز شنبه، ۸ مهرماه، اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید در مشهد برگزار شد. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه بیان کرد: تلفیق دو تمدن ایرانی و اسلامی شکوفایی و بالندگی افزون فرهنگ و هنر این سرزمین را به دنبال داشت و در هر دو تمدن آثار و برکات بسیاری را شاهد هستیم. 

انسیه خزعلی گفت: اما در ده‌های اخیر، دولت‌های غربی با دخالت در امور ایران اسلامی سعی کردند با جنگ‌های سخت و نرم، هویت ایران و ایرانی را به چالش بکشند. اما زنان و مردان غیور با ایستادگی و مقاومت خود اجازه ندادند دولت‌های استعمارگر به اهداف شوم خود دست یابند. 

وی با اشاره به نقش مهم انقلاب در بازیابی هویت زنان ایرانی گفت: در این زمینه مقتدای آزادگی و پیامبر استقلال و عزت، امام خمینی(ره) سکاندار عرصه‌ای شد که به ویژه به زنان ایرانی، ایستادگی آموخت. امام (ره) مکرر فرمود در این نهضت زنان بر مردان مقدم بودند. زنان در روزهای انقلاب و پشت جبهه‌های دفاع مقدس و گاه در سنگرهای علم و دانش و خانه و خانواده نقش تاثیرگذار خود را نشان دادند. 

خزعلی افزود: زنان ایران چه در مدیریت خانه و خانواده به تاثی  از نمونه و الگوی بی نظیر خود، حضرت فاطمه (س) توانستند الگوی سومی را در زمینه نقش و جایگاه زنان به جهان عرضه کنند. زنان ایرانی توانستند در مقابل هجوم حملات رسانه‌ای ایستادگی کنند. 

وی به شیرین ابوعاقله، خبرنگار آزاده فلسطینی اشاره کرد و گفت: زنان رسانه‌ای ایران همچنان استوار ایستاده‌اند و همچون شیرین ابوعاقله حرکت و موجی را ایجاد کردند کردند که حتی دشمن از جنازه آن‌ها نیز می‌ترسد. اصحاب رسانه خوب می‌دانند زنان دنیا در کنار مواجهه با تروریسم حکومتی، با مشکلات متعدد دیگری نیز روبه رو هستند که از بهره گیری نادرست از وجوه و جنسیت آن‌ها نشأت می‌گیرد. بیشترین ضرر متوجه زنانی است که به علت سوءاستفاده از جنسیت ان‌ها متوجه آن‌ها شده است. زن در غرب به علت سواستفاده‌ها، سهم مضاعفی در مدیریت خانه دارد و همچنین مسولیت اقتصادی سنگینی را نیز  به دوش می‌کشد در حالی که عدالت حکم می‌کند حمایت ویژه ای از زنان به عمل اید و اینجاست که ارزش و جایگاه خانواده مشخص می‌شود. 

خزعلی مطرح کرد: ما زنان، خصوصا زنان تبیین گر و رسانه‌ای باید که برای روشنگری با یکدیگر همراه و متحد شویم و ما می‌توانیم. ما همانطور که رئیس محترم جمهور در سازمان ملل بیان کرد، وظیفه داریم خانواده را به یک دستور کار جهانی تبدیل کنیم و اجازه ندهیم خانواده مثل دیگر ارزش های انسانی به تاراج رفته، مورد سواستفاده قرار بگیرد.اجازه ندهیم با انحراف مسیر خانواده در بحث جنسیت و مسائل غیرطبیعی، در حق بشریت جنایت شود. 

وی به قدرت زنان در تغییر تاریخ اشاره کرد و گفت: رهبر عزیز ما معتقدند که زنان می‌توانند تاریخ را با تدبیر و درایت خود تغییر دهند، انگونه که حضرت زینب(س) نواده پیامبر، چنین عملکردی را به عنوان الگویی عملی ثبت کردند. زنان آزاده نه فقط به خاطر منافع معنوی خود، بلکه باید به خاطر حفظ بشریت و جلوگیری از آسیب رساندن به آن روشنگری کنند. این روشنگری از عهده زنان بر می‌آید، زنان قوی و استوار از حق در برابر باطل دفاع خواهند کرد و شما زنان توانا و تدبیرگر از آن زمره‌اید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.