بیکاری در هند در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به پایین ترین میزان در شش سال گذشته رسید و نیروی آماده به کار نیز افزایش قابل توجهی داشت.

نرخ بیکاری در هند به کمترین میزان در ۶ سال اخیر رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، بر اساس گزارش سالانه بررسی نیروی کار دوره ای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ که توسط دولت هند در روز دوشنبه منتشر شد، نرخ بیکاری هند برای افراد ۱۵ ساله و بالاتر در ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) تا ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) به کمترین میزان در شش سال گذشته رسید و ۳.۲ درصد ثبت شد.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری برای افراد بالای ۱۵ سال در سطح کل هند از ۴.۱ درصد در دوره ۲۲-۲۰۲۱در سال۲۳-۲۰۲۲ به ۳.۲ درصد کاهش یافت.

داده های سازمان آمار هند نشان داد نرخ بیکاری در سال های ۲۱-۲۰۲۰ معادل ۴.۲ درصد، در ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به میزان ۴.۸ درصد، در۱۹-۲۰۱۸ برابر با ۵.۸ درصد و در ۲۰۱۸-۲۰۱۷ هم شش درصد بوده است.

در مناطق روستایی، نرخ بیکاری از ۵.۳ درصد در ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به ۲.۴ درصد در سال۲۳-۲۰۲۲ کاهش یافته است در حالی که برای مناطق شهری از ۷.۷ درصد به ۵.۴ درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری برای مردان در هند از ۶.۱ به ۳.۳ درصد و برای زنان از ۵.۶ درصد به ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که نرخ مشارکت نیروی کار (LFPR افراد شاغل یا جوینده یا در دسترس برای کار) در وضعیت معمول برای افراد بالای ۱۵ سال از ۴۹.۸ درصد در سال ۱۸-۲۰۱۷ به ۵۷.۹ درصد افزایش یافته است.

در مناطق روستایی، نرخ مشارکت نیروی کار از ۵۰.۷ درصد به ۶۰.۸ درصد و در مناطق شهری از ۴۷.۶ درصد به ۵۰.۴ درصد افزایش یافته است. نرخ مشارکت نیروی کار برای مردان در هند از ۷۵.۸ درصد به ۷۸.۵ درصد و برای زنان از ۲۳.۳ درصد به ۳۷.۰ درصد رسیده است.

نسبت جمعیت کارگر برای افراد ۱۵ ساله و بالاتر نیز از ۴۶.۸ درصد به ۵۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.